Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er hemmeligheten til Anna Rasmussen?

Bjørn

Domenespekulant
Synes Jessica Waldorf skriver det veldig bra:

"I går lærte jeg at Anna Rasmussen (20) har en månedelig inntekt på 800.000kr. Jeg er vanligvis ikke et menneske som bryr meg, legger meg opp i, eller snakker om andre menneskers penger, men her må jeg bare ta av meg hatten (eller huet, alt ettersom) og si jeg er imponert.

Så hva slags jobb har Anna? Hun er blogger, selvfølgelig.

Jeg tenker litt slik at når du er tjue år gammel, skal gifte deg om et års tid, tjener rett under millionen i måneden og har en jobb som i stor grad består av å skrive om klær og produkter du har fått gratis, reise på sponsede turer, ta selfies og skrive om hvor stolt du er av barna dine; da har du gjort noe riktig.

... så kan resten av oss bare gå og legge oss og lure på hva vi gjør galt"

Hva er så hemmeligheten med http://mammatilmichelle.blogg.no/
Jeg er ingen ivrig bloggleser - som jeg forstår det er det 98 prosent kvinner som er inne å leser og klikker på reklamen der!? Må si jeg er imponert og prøver å ikke virke misunnelig - men forstår ikke hvordan det ut fra den bloggen er mulig å bli nesten millionær hver mnd.? Hun har jo dobbelt så mange lesere omtrent som nr. 2 på lista. Skjønner at blogg.no sponser de mest leste, men inntektene er jo helt crazy spør du meg... Hva er så hemmeligheten hennes fremfor de andre på listen? Hvordan skaper man seg en nr. 1 blogg og klarer å holde seg der? Hva gjør vi andre bloggere galt?
 

Stoppet

Banned
Hun skriver vel i tiden om noe som treffer kvinner bedre enn andre. Og når man blir stor og har fått et sterkt varemerke så blir det en maskin på linje med andre. Blir vel litt slik som med selskaper som Google og coca cola. Skuespillere, popstjerner filmer og band. Justin Bieber, Elvis, Beatles, Star Wars osv. Noen bare treffer innertieren. Trines matblogg er vel også en slik type maskin i matverden.
 

kongen

kongemedlem
Nå er det ikke sikkert hun får penger bare fra bloggen, men kanskje også for å stille opp i kjendisblader, reklame, moteshow, tv-programmer, utgivelse av bok osv osv. 800K per måned hørtes usannsynlig mye ut, kanskje hun har hatt det én måned med mye oppdrag.
 

adeneo

Medlem
Det fødes som kjent én hvert minutt, det er vel hele hemmeligheten, skrive ubetydelig vås som mange tullinger gidder å lese hver dag?

Nå går jo også denne bloggeren virkelig inn for å støtte opp om sin egen forretningsmodell ved å dytte ut én omtrent hver niende måned for å holde statistikken oppe.
 

LasseR

New Member
Nå er det vel neppe helt ubetydelig vås, hvis hun har såpass mange lesere - også selvom man kanskje ikke akkurat synes det er så veldig spennende. Hun har utvilsomt bra tak i sitt publikum og en solid mediestrategi på alle plattformer. Det kan man sannsynligvis lære noe av, uansett hva man selv driver med. Inntektstallet er jeg derimot mere tvilsom til.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg tror at dette er, som det ofte er, litt tilfeldig. Ja, hun skriver om det folk vil lese og deler veldig mye av livet sitt, noe mange setter pris på, men det gjør hundrevis andre også, som man aldri hører om. Jeg husker ikke når hun ble populær, hva som førte til det, men det er jo ingen hemmelighet at det er lettere å drive business når man først har kommet et stykke på vei kontra når man starter.

Såvidt jeg har skjønt, er det jo også samboeren som stort sett henter/leverer barn i barnehage, lager middag, rydder hus osv, mens det er hun som jobber. Det gjør det ihvertfall litt enklere å holde jevnt god kvalitet på det man legger ut når man "kun" fokuserer på bloggen sin og ikke så mye annet.

Fotballfrue ligger vel på 5-6 mill i året, så syntes ikke inntekten hørtes helt feil ut. Og som nevnt, de tjener jo langt ifra bare penger på bloggen. De får bra betalt for å teste produkter, de får sponset turer (pluss lønn) for å reise med et flyselskap, de deltar på events osv osv. Tipper nesten halvparten av inntekten kommer herfra...
 

adeneo

Medlem
Jeg husker ikke når hun ble populær, hva som førte til det, men det er jo ingen hemmelighet at det er lettere å drive business når man først har kommet et stykke på vei kontra når man starter.

Hun var med i "Unge Mødre" på TV, fordi hun fikk sitt første barn som fjortenåring, i niendeklasse (eller i det minste ble gravid da?). Bloggen kom senere.
 

Stoppet

Banned
I hennes tilfelle har hun eksponert datteren sin så mye offentlig at datteren kanskje mister muligheten til et vanlig sosialt liv.

Alle Har meninger om, og vet bedre om de som har lykkes. Spesielt de forsmådde og misunnelige. Er man kjent så blir hele familien eksponert uansett!
 
Hon är ju störst, hon behöver inte komma med så mycket vettigt, bara hålla sig rätt neutral, nu har hon följare för att hon e störst helt enkelt. Idag startas många bloggar som handlar om barn, så hon startade sin blogg i rätt tid skulle jag tro. Jag ser hon brukar ligga på runt 50k besökare per dag på sin blogg så 800k i månaden är ju rätt lite om man tänker efter. Hon drar nog mer folk än norges största köpcenter gör varje dag. Det jag märkt är att hon sällan gör reklam, så hon kan säkert dubbla sin intäkt om det skulle behövas. Det man märker är att de största bloggarna håller sig oftast mot ett fåtal företag de samarbetar med. I hennes fall get inspired, sofie elise är ju synonym med nelly.
 

metallian

Medlem
Hun er ihvertfall flink til å holde på interessen om dagen....er med/er ikke med i danseprogram, bryllup utsatt, halvnaken med oppussing, "naken"video.... jeg hadde vært imponert hadde hun ikke hatt 3 barn hvorav eldste ikke er så liten lenger.
 
Topp