Hva er din favoritt-editor?

picxx

WF 09
Bruker dreamweaver om det er litt større sider jeg skal sette sammen,
men småflikk og slikt skjer med å bruke EditPad Lite, som jeg har brukt i flere år og synes den er super til mitt bruk.

Gaasehud

Medlem
Legger til at jeg liker måten fargekodingen skjer i DW + at den fullfører ting for deg.

Bare småting som at når jeg skriver text-dec... så får jeg text-decoration og trykker piltast-ned->none. Bare som eksempel, hvis noen forsto dette. Er sikker på at jeg skriver opptil en tredjedel kjappere html, css, php med dette. :) Nyttig!

Men så er jo dette litt smak og behag og man liker jo selvfølgelig den man kjenner best. :)

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Bruker winscp som klient, og den har en ctrl-e funksjon som jeg bruker mest. Lokalt har jeg begynt å bruke notepad++, men jeg ser nå at jeg kan konfigurere winscp til å bruke en annen editor, så fra om 5 minutter av bruker jeg notepad++ både off- og online.

testdriver

Ha det bra..
Notepad++.

@Keanu: Vet ikke, men Ctrl+F og replace all sparer jo mye tid. Selv tar jeg ikke hensyn til slikt før siste innspurt. Åpner alle aktuelle filer og gjør det på to minutter. :)

Nutz

Med lem
Har hatt UltraEdit lenge, Nå er det UltraEdit Studio.
Har innebygd støtte for det meste av hva man trenger enten for web eller annen programmering:
-Funksjonslisting for lettere å navigere til kode.
-Codefolding, Code highlighting etc på omtrent det man kan komme på av språk
-Syntax-check PHP
-Kjører PHP lokalt
-FTP enkel opp og nedlasting.
-Prosjekter, VCS
-Kraftig Søk og erstatt.
-Kjapp selv med store filer.

Topp