Jeg pleier veldig sjelden å være den som roper høyest eller står først i rekken for å lede an en diskusjon når det gjelder å rakke opp - eller ned på andre. Men jeg føler, siden jeg var den som originalt startet tråden, og helt klart har vist min misnøye med hva andre sikkert vil påstå er store ord, at den du sikter til når du sier "visse andre", er meg.
Og Martin, jeg har overhodet ingen problemer med folk som vil "rydde opp" - Jeg har heller ingen problemer med verdensdugnader eller gatedugnader for den saks skyld. Men jeg ville definitivt satt spørsmålstegn om ledere for dugnaden har en altfor tydelig indirekte hensikt med å tjene penger på andres - kall det uviten, slik det uten tvil kan se ut som at dere arbeider iherdig mot, sett i forhold til SEO og SEM. Og når dere da i tillegg ønsker å tjene penger på luftslott som dere selv bygger, noe det iallefall tilsynelatende virker som både SSC og BRSM har som mål, klarer jeg ikke lenger å la vær å ytre mine meninger.
De fleste mennesker som har noe som helst interesse og kanskje dermed litt innsikt i hva internett består av og med, vil enkelt kunne forstå at 6 nordmenn ikke kan "rydde opp" på internett hva angår black hat og søkemotoroptimalisering i gråsonen. I allefall ikke når det første organisasjonen gjør er å sverte den største konkurrenten, så den er ute av bildet. For deretter å opprette et bransjeråd det skal koste penger å være med i, hvor det skal koste penger å klage på andre medlemmer, og hvor medlemmene selv kan bli ilagt bøter med summer opp mot 50.000 kroner. - Hvor det da også virker som om bransjerådet ble født på bølgen av omtalen selvutnevnte SSC har fått.
Jeg håper og tror at både du og de 5 andre forstår at dette VIL få kritikk, om det så er på offentlige fora, eller over noen pils på en uterestaurant. Selv om navnet SSC er ment aldri så humoristisk. En står ikke i begravelser og forteller vitser, for så å regne med at alle skal le.
Om dere ikke ønsker den kritikken dere er så uheldig å få, ville jeg kanskje ha trodd at dere fremstod på en annen måte enn hva dere hittil har gjort. - Som for iallefall meg har vært å rakke ned på andre nettredaktører, hatt en fremtreden hvor dere helt klart har brukt deres triumf av å "fjerne" Prioritet, til å samle så mye kredibilitet som mulig, samtidig som dere selv har hatt en ganske så klar "ovenfra og ned tone" fra oss som OGSÅ vet hva søkemotoroptimalisering og internett markedsføring er, men som ikke sitter bak velkjente og godt omtalte selskaper.
At ditt svar på tiltale er å fortelle oss alle at vi ligger langt, langt, langt under lavmål for en normal, saklig, konstruktiv og høflig diskusjon, underbygger det synspunktet jeg har på hvordan dere behandler andre mennesker - søkemotorspesialister eller ei - altså med en ganske så tydelig "ovenfra og ned" tone.
Hva er lavmål?
Å ha normale meninger innenfor noe som helt selvsagt er skapt ene og alene for å tjene penger på andres misnøye, fordi dere klarte å skape den troverdigheten dere gjorde ved å eliminere en stor aktør i den bransjen dere selv driver i, eller å fortelle en gruppe mennesker at de ligger 3 x langt under lavmål for stort sett alle reglene i en diskusjon, nettopp på et diskusjonsforum - hvor du etterfølger dette ved å si at du til motsetning skal gjøre det så mye bedre?
Selvfølgelig forstår jeg, og sikkert de fleste andre som følger denne diskusjonen, at dere helt åpenlyst brenner for deres nye prosjekt, og det helt sikkert med en god personlig grunn. En skal alltid utføre sitt arbeid med stolthet for hva en driver med, men synes du ikke at det til slutt kan bli litt mye av det gode?
Jeg kommer ikke til å bøye meg i støvet som den helt sikkert "visse andre" jeg er, og jeg kommer heller ikke med en beklagelse i forhold til mine meninger. For hvis dere mener at jeg og de andre her diskuterer en sak vi ikke aner noenting om, så finner jeg det noe merkelig at dere ikke går bedre inn for å opplyse om hva dere egentlig driver med, men istedet oppfordrer til involvering etter først å ha bedrevet pubertal drittkasting på webfora ved å fortelle oss at vi ligger langt under lavmål.
Jeg, og antakelig de fleste andre her på WF, tar gjerne imot en bedre utredning fra deg eller andre medlemmer i SSC, og om jeg ikke hører noe fra dere, vil jeg benytte sjansen jeg har, til å gjengjelde din avslutning med en God jul og et Godt nyttår fra meg også.