Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva bruker dere til å utvikle?

selbekk

Medlem
Mange har forskjellige vaner når det kommer til webutviklingen sin. Noen trives best i en WYSIWYG-editor som Dreamweaver, mens noen sverger til notepad.

Selv har jeg lenge vært en storbruker av Sublime Text 2 (og nå også 3), men i senere tid har jeg begynt å brukke Jetbrain's IntelliJ IDEA editor for selve kodingen, og sublime for endringer i diverse scripts / on-the-go lightweight editing.

Hva med deg? Hva foretrekker du når du skal finpusse siden din?
 
A

aabbcc

Guest
notepad++ (Det vi fikk beskjed om å bruke på ntnu.)

Noen ganger vanlig notepad hvis det er småtterier som skal endres.
Ganske fornøyd. Men de du foreslo der så ganske interessante ut.

aabbcc
 

selbekk

Medlem
@aabbcc - IntelliJ er hands down den beste editoren jeg har brukt noensinne. Det koster noen kroner, men om du skal utvikle små websider eller svære Spring-applikasjoner i Java, så har den det du trenger. Du kan tilogmed utvikle Android-apps bedre enn i Google's egne versjon av Eclipse (imo).

Sublime er et fantastisk verktøy for de som liker en litt mer kommando-linje lignende opplevelse, med masse snarveier, hotkeys og et veldig simpelt (men godt formatert) brukergrensesnitt. Og 3ern starter opp på under et sekund, visstnok.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Har brukt coda (altså til mac) i ca 4 år tror jeg det ble, men bytta over til coda2 i vinter en gang. På mange måter er det vel ganske likt notepad++, såvidt jeg har forstått. Syntax highlighting, innebygget terminal, ftp og sånt, snippets, validering, subversion, previewfunksjon (altså ikke wysiwyg)... Kan vel si at det er et sted mellom dreamweaver og sublime.
 

hvaer

Medlem
XAMPP og notepad++ i basis, så jobbe rett i filene man måtte ønske. Spesielt glimrende hvis man bruker WP eller Joomla. Dog, i den senere tiden, så har jeg gått mer og mer over til å bruke Webmatrix til endel ting. MS begynner å levere en god del bra nisjeprodukter :)
 

adeneo

Medlem
Jupp, webmatrix fungerer utmerket, og det er vel ikke til å stikke under en stol at VS2010 sannsynligvis er den beste editoren på markedet (bortsett fra kanskje eclipse), slik at MicroSoft er fortsatt i teten når det kommer til utvikling, se bare på C sharp som er vinden som aldri før.
 
Topp