Det er mange aktører i bransjen som ikke akkurat har voldsomt med kompetanse på det feltet de bedriver.
Nå er jo du en av de som driver med dette profesjonelt og som er regnet som en som har "kompetanse" innen sosiale medier, men kan du litt kort fortelle hva det er snakk om, hva slags kompetanse/utdannelse kreves egentlig for å sette opp en profil/side på facebook eller twitter, for å ikke snakke om hva det kreves av kompetanse for å "lære" noen hva som bør og ikke bør skrives i slike medier.
Jeg kan fint lite om dette, utover at jeg selv har mine egne private profiler på de fleste av disse "sosiale mediene", men for meg virker det innlysende hva en direktør, en politiker eller et stort selskap bør skrive eller ikke bør skrive på nettet, det virker til og med så innlysende at jeg ikke kan forstå at noen ønsker å betale fett for at andre skal fortelle dem ting som en veloppdragen syvåring allerede vet.
Den gruppen mennesker og selskaper som det henvises til tidligere i tråden, altså de som ligger litt over snittet i kjendisstatus, bør vel allerede ha en viss erfaring med medier, dog kanskje ikke sosiale, men er det virkelig så komplisert at man trenger egne guruer innen denne sjangeren, eller er det bare en godt betalt tullestilling skapt av smartinger for å melke de som ikke skjønner bedre.
Det er godt mulig jeg tar feil, og at det virkelig kreves mye kompetanse for å få noen til å fremstå i et visst lys på sosiale medier, og det er derfor jeg spør om litt mer spesifikk informasjon om hva du mener kreves og hvor denne såkalte kompetansen kommer fra, kan jeg for eksempel melde meg på kurs på NKI i "Guru for Sosiale Medier GK1" eller noe slikt ????