Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva betyr OEM?

smufen81

Medlem
Har mest sannsynlig fått en grossist fra utlandet, og fikk svar at de kan gi meg OEM service.

Jeg er litt grønn på dette området :p

Fikk beskjed at jeg kan ha mitt eget ''merke'' på pakningen og egen logo. Kan jeg lage det jeg vil da, og kalle produktet for det jeg vil, så printer de dette på pakningen før de sender til meg?

Takker for svar :D
 

hohohoo

Medlem
Original Equipment Manufacturer - Wikipedia

Eksempel på OEM er lisensen på Windows som følger med PC-en. Den er låst til den enheten og kan ikke selges løst som eget produkt.

Antar det samme vil gjelde i ditt tilfelle, du kan selge produktet sammen med ditt eget, men ikke OEM-produktet alene. Antageligvis så har de en lisens-/bruker-avtale som beskriver det i detalj, med vekt på detalj :)
 

smufen81

Medlem
Dette skrev de i mail til meg:

Now we only have English printed on the package. It is advised that we provide OEM service for you on this product. You can first make your brand and your design then we manufacture the products according to your design.

hva mener de med dette da? :p
 

Alf

Medlem
What is OEM? -
An OEM, or original equipment manufacturer, makes products for others to repackage and sell. OEM goods are a great choice for...
 

sta

Medlem
Med OEM menes her at du kan markedsføre og brande produktet som var det noe du selv hadde produsert, dvs. bruke eget navn, logo, tekst, etc. Svært mye av de produktene vi omgir oss med til daglig kan vel defineres som OEM-produkter, som f.eks. First Price osten på Kiwi som er produsert av Synnøve Finden.

Husk at det ofte stilles krav til min. antall enheter du må bestille hvis du skal få produktet som OEM. Dette avhenger selvfølgelig mye av hvilken type produkt vi snakker om, men som regel må du bestille min. 1.000 stk. hvis du skal få produsenten til å ta bryet med å trykke din logo på boksen.
 
Topp