hosting partner?

Driver med webdesign og salg av websider / webtjenester. Er som regel alltid slik at de som bestiller ikke har domene eller webhotell.

Er det bare å sende e-post til hostingselskap (domeneshop, one.com) osv om en mulig avtale hvor jeg eventuelt inkluderer domene og webhotell fra de i webpakker?

Noen som har erfaring med dette?

picxx

WF 09
Erfaringsmessig ville jeg heller skaffet meg en affiliateavtale og solgt hosting+domene til kunde via dette. I de fleste tilfeller vil du kunne gi rabatt i forhold til veiledende priser + at det blir kunden som blir stående ansvarlig for hosting + domene i ettertid.

Om du tilbyr en "full pakke" løsning hvor du skal stå for både hosting og domene vil det fort bli veldig mye rot i ettertid.
Ang. å kontakte domenshop/one/etc. for partner/affiliate avtale går det sikkert helt fint.

Skjønner.. Må man kontakte de for affiliateavtaler da? Eller går det gjennom tradedoubler eller noe? Fant ikke noe affiliateinformasjon på noen av sidene

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg tilbyr hosting uten domene for noen av mine kunder. Domenet leveres da av domeneshop. Veldig enkel løsning, som betyr at kunden har full kontroll av domenet, mens jeg har "full" kontroll over siden de hoster hos meg. Jeg leverer slike løsninger til kunder som skal ha noe annet også, som hjelp eller design.

Greia var at jeg satt på en dedikert server som jeg ikke var i nærheten av å utnytte med egne sider, så da leier jeg ut litt av plassen til faste og gode kunder.

peterandrej

pensjonert moderator
Ja herregud, man kan jo kjøre 400-500 ulike sider av litt mindre størrelse uten problemer. One.com kjører vel opp mot 1000 sider på sine servere. Hovedproblemet er ikke kapasiteten til maskinvaren, men kapasiteten til deg som leverandør - altså support, sette opp sider, fikse problemer, osv. Det er dette som er problemet, ikke maskinvaren - som man får for en relativt billig penge.

Selv begrenser jeg antallet hostingkunder kraftig på grunn av dette.

Topp