Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hosting i utlandet

Dre_C

Medlem
Jeg ser i de fleste webforum så blir det til stadighet anbefalt å kjøpe webhotell som har serverene plassert i norge.

Jeg brukeren en host med serverene plassert i USA på noen av mine sider.
Jeg har der veldig store pakker til rimelige priser. Jeg er også spesielt fornøyd med supporten, en times responsgaranti på henvendelser. Denne fristen har alltid blitt overholdt når jeg har hatt behov for hjelp. Også nå i helligdatgene i påsken

Jeg kan derfor ikke skjønne hvorfor alle på død og liv absolutt skal anbefale et norsk hostingselskap. Skal en kontakte en norsk host, så er min erfaring at det fort tar 2-3 dager før jeg får hjelp.

Hva er din erfaring med utenlandske hoster.?
 

Knut

Medlem
Min erfaring med norske er noe det samme. Til tider lang svartid på mail, dyrere, mentaliteten "vi har rett uansett" råder mer, ringer man dem skal de se på problemet så fort som mulig, noe som ofte er 1 til 2 uker. Har servere i Nederland og er mektig imponert. Får svar på mail etter få minutter, problemer løses raskt og mye billigere. ringer man dem løser de ofte saken mens man venter. Ikke så langt unna samme pingtid som til norske heller. Det samme kan sies om Servage der jeg har ett par sider.
 

ansari

Medlem
Jeg har brukt endel norske men nå bruker jeg kun utenladske. Jeg kjønner ikke hvorfor flytte til norsk host når de har også servere i usa som de leaser og selger hosting. (det er mange der ute)

Edit : Kan ikke dere som har dedicated server og er fornøyd poste navnet på hosting firma.
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Leier selv to servere fra servstra.com
Selskapet holder til i USA og jeg kan ikke si annet enn at jeg er godt førnøyd.

Jeg leier to dedikerte maskiner og er avhengig av support på maskinvaresiden. Har vell samme erfaring som mange av dere andre. Supporthenvendelser blir alltid besvart innen en time, i snitt 3 timer før noen har sett på saken/løst saken.

Kommer i løpet av våren å leie servere i Norge, men kommer samtidig til å benytte meg av seeksadmin.com for å "drifte" serveren.
Føler da at jeg kan få en god løsning. Raske servere i Norge, med supportpakke fra USA, da de i motsettning til normenn er interessert i å hjelpe.
 

ansari

Medlem
Jeg har vært på jakt etter server i noen uker men det er vanskelig å velge i det junglet der ute.
Min nå værende host er supper og alle support henvendelse blir løst på noen minutter (Ja riktig ikke timer) men de har ikke dedikert server :( .

Jeg tenkte på hostgator men de har begynte å gå nedover (er på WHT hverdag for å sjekke). De begynner å få endel misfornøyde kunder.
 

picxx

Well-Known Member
hostgator vil jeg tro er hakket nedenfor dreahost hva gjelder billighoster.
Om du skal ha en skikkelig host, sjekk ut phatservers, isprime eller natnet.
 

ansari

Medlem
Da har jeg skrevet phatserver på liste. Jeg har 4-5 host som jeg skal sjekke.

Jeg kommer aldri til å velge godaddy. Nettet er full av misfornøyde kunder.

Det siste trikset fra hostgator var å plassere reklam på 404 error sider til brukere.
 

ansari

Medlem
Etter flere uker(måneder) med reviews lesing på nettet og søke gjennom diverse hosting forum så ble det jonesolutions.com.

Venter spent på server håper at valget er riktig. Det får vel framtiden vise.
 

ansari

Medlem
Leier selv to servere fra servstra.com
Selskapet holder til i USA og jeg kan ikke si annet enn at jeg er godt førnøyd.

Jeg leier to dedikerte maskiner og er avhengig av support på maskinvaresiden. Har vell samme erfaring som mange av dere andre. Supporthenvendelser blir alltid besvart innen en time, i snitt 3 timer før noen har sett på saken/løst saken.

Kommer i løpet av våren å leie servere i Norge, men kommer samtidig til å benytte meg av seeksadmin.com for å "drifte" serveren.
Føler da at jeg kan få en god løsning. Raske servere i Norge, med supportpakke fra USA, da de i motsettning til normenn er interessert i å hjelpe.

Vær veldig forsiktig med seekadmin.com. De støtter ikke alle OS og det for du ikke vite før etter at du har betalt. Vær sikker på at de støtter det du skal ha support for før du kjøper noe fra dem.
 
Topp