Hosting? Hostgator?

ellaro

Medlem
Hei,

Jeg har nå kjøpt meg 3 domener hos domeneshop.no

Disse er like eneste forskjell er at de har endelsene .no/.se/.dk

Har sett av tidligere tråder at det anbefalles webhotell hos Hostgator.

Det jeg lurer på i den forbindelse er om det holder for meg å kjøpe en business plan hos Hostgator så har jeg webhotell til alle mine domener? Det står da virkelig unlimited domains?

Eller har det seg slik at en er nødt til å kjøpe en business plan for hvert domene?

På forhånd takk !

Mvh
ellaro

Eggan

medlem
Det holder med et webhotell for domenene dine gitt at de hver for seg ikke skaper enormt mye belastning for Hostgator.
Ut ifra at du har .no/.se/.dk regner jeg med at du skal jobbe mot det skandinaviske markedet, ergo kan det være lurt med en skandinavisk host. Ta for eksempel en titt på Host1 (afflenke). Du finner omtaler av Host1 og Hostgator her.
Går du for Host1 skal det i utgangspunktet være nok med Mini til 29kr/mnd

ellaro

Medlem
Det holder med et webhotell for domenene dine gitt at de hver for seg ikke skaper enormt mye belastning for Hostgator.
Ut ifra at du har .no/.se/.dk regner jeg med at du skal jobbe mot det skandinaviske markedet, ergo kan det være lurt med en skandinavisk host. Ta for eksempel en titt på Host1 (afflenke). Du finner omtaler av Host1 og Hostgator her.
Går du for Host1 skal det i utgangspunktet være nok med Mini til 29kr/mnd

Takk for svar Eggan,

Grunnen til at jeg falt litt for Hostgator var at man med ett par tastetrykk kunne innstalere Magento. Vet ikke om Host1 har muligheten til dette? Når sant skal sies så er det godt mulig jeg må ha profesjonell hjelp til å få en bra layout/design/logo på den innstalasjonen at jeg uansett må sette det bort. Ønsker dog å ha muligheten til å leke meg litt å se hvor mine begrensninger går og dermed også redusere kostnaden med å sette det bort. Har som sagt null erfaring og er mere enn grønn :)

ellaro

Eggan

medlem
Skal du leke deg med Magneto kan det å lære seg å installere være en god start. Dette er noe du forhåpentligvis ikke skal gjøre så ofte, se heller på helheten som Tonny sier.
Host1 har dessverre ingen hurtiginstaller for Magneto så vidt jeg kunne finne, men tar du kontakt med dem så er de sikkert behjelpelige med å få satt det opp.

Topp