Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hostgator eller solidhost

Robinp

Medlem
Hei, har lurket forumet litt i det siste(mye intressant her), og starter min første post her som både introduksjon og et lite spørsmål.

Over mine 10 år+ med web-utvikling nesten kun brukt one eller b-one som det het før. Dog etter jeg startet opp med å lage en ny nettside igjen nå for litt siden og kjøpte hotell hos one, har det ofte vært nede. btw. jeg er fortsatt nobbie noob med tanke på programmering, dog kan noe.

Jeg starter nå et altfor ambisøst prosjekt som i skal starte utrulluning i Norge først, deretter scandinavia (dersom det slår ann). Med tanke på hvem jeg retter meg mot, samt at jeg kommer til å lagre relativt mot en nettbutikk store mengder data (data for 1000 nettbutikker i 1).

Jeg har lest om solidhost og hostgator her som begge ser ut som gode tilbydere. For mitt prosjekt, er det noe spesielle fordeler du kan nevne ved at jeg benytter meg av den ene eller andre tilbyderen.

feks. Ping bedre på solidhost?
 

Tonny Kluften

Administrator
Norsk support på Solidhost og de er veldig (ekstremt) raske til å svare på supportspørsmål, det går an å ringe dem også. Hostgator har live support på chat som er veldig bra, men ikke så aktuelt å ringe dem såklart.
Ellers har begge cPanel og i praksis selger de samme produktet.

Hastighet på lasting av sider? I praksis hipp som happ spør du meg.
Men du skal ha 1000 nettbutikker på en server? Jeg ville da leid en hel server eller flere og ikke brukt delt hosting.
 

Robinp

Medlem
Men du skal ha 1000 nettbutikker på en server? Jeg ville da leid en hel server eller flere og ikke brukt delt hosting.

Takk for svar...

Jeg tenker at jeg må starte i det små(døhh :) ) men meningen er at i starten vil jeg ikke ha så mye data, men med utvilingen og bruker tilstrømming vil data mengden øke eksponensielt, derav vil jeg ha data tilsvarende flere nettbutikker.

Så det blir vel at jeg starter med delt hosting for så når bruker tilstrømmingen begynner å ta opp at jeg går over til å leie servere. (jaja, dette er vel ikke noe jeg skal tenke for mye på nå).

Ettersom jeg blir "inspirert" (blandt annet ref. https://www.webforumet.no/forum/hosting/10786-hvorfor-er-hostgator-s-bra.html) til webhost bytte her, bruker jeg gjerne link til solidhost via webforumet vis noe gidder å slenge den opp.
 
Topp