Godt mulig at søsterselskapet deres er en host, men uansett stemmer det ikke. Da er det noe alvorlig galt med et eller annet i systemet deres.
1: Jeg har opptil 4 forsøk på rad fra samme IP i loggen min, flere ganger. Altså stemmer det definitivt ikke at de bytter til ny ip umiddelbart etter første forsøk uansett.
2: Etter at jeg byttet til utestengning etter 1 forsøk har de fortsatt å prøve, men hver ip kan nå bare prøve EN gang før de MÅ bytte.
3: De kommer ikke med 500 forsøk samtidig pr nettside, de kommer med ett om gangen (naturligvis - de har som mål å bryte passordet, ikke å kjøre et DDOS, så så store antall forsøk samtidig at de risikerer å krasje serveren ville ikke være hensiktsmessig for dem). Dette er også bare å titte i loggen.
Kombinasjonen av punkt 2 og 3 er uunngåelig at det VIL føre til færre forsøk pr tidsenhet, og DET vil igjen uunngåelig vil føre til mindre belastning på serveren. Hvis du ikke forstår såpass har du ingenting å gjøre på supporten.
Nei, LLA er ikke noen "bulletproof" løsning, men den bremser disse forsøkene såpass kraftig ned at selv et alt for kort passord vil ta årevis å bryte med mindre de har fordømt flaks eller man har valgt et eksepsjonelt dumt passord - altså noe der det er en stor sjanse for at de starter, f.ex. "000001".
Samtidig - dette forsøket GÅR faktisk bare etter kontoer som heter "admin", igjen av den enkle grunn at det er mer effektivt for dem enn det er å måtte finne ut av både passord OG brukernavn, så å bytte brukernavnet er faktisk i dette tilfellet en 100% bankers løsning. Derimot ser det ut til at hvis man bytter etter at de har begynt å prøve, altså at de har fått bekreftet at det er en "admin"-konto der, så fortsetter de faktisk å prøve på admin som brukernavn selv om det ikke lenger finnes.