Sherpings
Member
Heisann,
Blir til tider så eitrende forbannet/frustrert over enkelte kunder. Selger mye via vår nettbutikk og gjør vårt beste for å gi kundene en positiv opplevelse og strekke oss langt i reklamasjonssaker. Av og til koker det dog bare over når kunde kommer med klart urimelige "krav" eller forventninger. Hvordan kan kunde forvente at jeg husker hva jeg snakket med han på telefon for over 2 år siden (ja, virkleig to år)? Da han vistnok fremsatte en reklamasjon og lovet å sende varen tilbake, noe han ikke har gjort før nå? Pr. telefon lovet jeg vist å gi han pengene tilbake og vel så det. Varen er trolig er kjøpt for 6-7 år siden og vi ikke er i stand til å finne feil på den returnerte varen?
Vi kommer nok til å bite i det sure eplet igjen og gi kundene ny vare eller pengene tilbake og smile hyggelig til han, da vi i dagens samfunn som butikk ikke har annet valg. Utrolig frustrerende. Noen tusenlapper i verdi er det også snakk om.
Hva gjør dere for å blåse ut i slike situasjoner? Ergrer meg hinsides og sliter med å holde masken ovenfor kunde. Trenger gode råd
Blir til tider så eitrende forbannet/frustrert over enkelte kunder. Selger mye via vår nettbutikk og gjør vårt beste for å gi kundene en positiv opplevelse og strekke oss langt i reklamasjonssaker. Av og til koker det dog bare over når kunde kommer med klart urimelige "krav" eller forventninger. Hvordan kan kunde forvente at jeg husker hva jeg snakket med han på telefon for over 2 år siden (ja, virkleig to år)? Da han vistnok fremsatte en reklamasjon og lovet å sende varen tilbake, noe han ikke har gjort før nå? Pr. telefon lovet jeg vist å gi han pengene tilbake og vel så det. Varen er trolig er kjøpt for 6-7 år siden og vi ikke er i stand til å finne feil på den returnerte varen?
Vi kommer nok til å bite i det sure eplet igjen og gi kundene ny vare eller pengene tilbake og smile hyggelig til han, da vi i dagens samfunn som butikk ikke har annet valg. Utrolig frustrerende. Noen tusenlapper i verdi er det også snakk om.
Hva gjør dere for å blåse ut i slike situasjoner? Ergrer meg hinsides og sliter med å holde masken ovenfor kunde. Trenger gode råd