Hjelp til valg av server og host

Jeg er egentlig fornøyd det jeg er(ServeTheWorld har hatt serveren i en del år nå), problemet mitt nå er at jeg taper penger ettersom responstiden på nettsidene har blitt dårligere og dårligere. Det tar svært lang tid å laste sider. (Penger er tid)

Kundeservicen på STW er så som så, hyggelig folk men ting tar tid.. og relativt lite skjer.

Jeg ønsker derfor hjelp til å finne en ny host med maks pris på 1000 kr i måneden. Serveren jeg har i dag er Alternativ 1 på ServeTheWorld - Dedikert server de har nå forbedret serveren og satt ned prisen til dette Servetheworld - Managed server

Er det noen andre som kan gi like mye for pengene? Eller bør jeg holde ut med STW og vente?

Bjørnar

Gründer
Host1 (aff), der har jeg to VPS og noen webhotell, samt administrerer et par VPSer i tillegg.

Meget fornøyd; oppetid, service (telefon + 24/7) og kvalitet. Kjører 500-600 wordpress-installasjoner der totalt nå, fungerer meget ok.

Host1 (aff), der har jeg to VPS og noen webhotell, samt administrerer et par VPSer i tillegg.

Meget fornøyd; oppetid, service (telefon + 24/7) og kvalitet. Kjører 500-600 wordpress-installasjoner der totalt nå, fungerer meget ok.

Vært i kontakt med dem, og de kunne ikke gi meg under 1000 kr.

adeneo

Medlem
Jeg ville nok tro at en VPS hos enkelte hoster (les: Host1) til et par hundringser er bedre enn en dedikert hos enkelte andre (les: STW), men har du spesielle behov så blir det selvfølgelig dyrere, og har du snakket med Host1 og de mener de ikke kan tilby noe til ditt behov for under tusenlappen så er det vel slik.

Du bør vel begynne med å finne ut om det er dine nettsider eller serveren som er problemet kanskje?

Sunshine

Medlem
Kundeservicen til STW er kanskje ikke det beste, men dersom du har dedikert server, så tror jeg ikke at det er infrastrukturen som er problemet.

Vi har en del dedikerte servere fra STW selv, og når jeg sjekker responstiden så får jeg 4ms svartid, både via Telenor og via jobben som kjører sitt eget nettverk i Norge.

SYSE

Medlem
Jeg er egentlig fornøyd det jeg er(ServeTheWorld har hatt serveren i en del år nå), problemet mitt nå er at jeg taper penger ettersom responstiden på nettsidene har blitt dårligere og dårligere. Det tar svært lang tid å laste sider. (Penger er tid)

Kundeservicen på STW er så som så, hyggelig folk men ting tar tid.. og relativt lite skjer.

Jeg ønsker derfor hjelp til å finne en ny host med maks pris på 1000 kr i måneden. Serveren jeg har i dag er Alternativ 1 på ServeTheWorld - Dedikert server de har nå forbedret serveren og satt ned prisen til dette Servetheworld - Managed server

Er det noen andre som kan gi like mye for pengene? Eller bør jeg holde ut med STW og vente?

Bruker du all diskplassen, eller klarer du deg med mindre?

Tony J

Alle skal få
Anbefaller deg å ta kontakt med ProIsp:)

Jeg har stor tro på Host1 også. Men du må også huske på at god service ofte kan spare inn de pengene du mangler for å komme under 1000 kr i mnd.

Tony

Topp