Hjelp samt testing av WordPress

zechi

Medlem
Morn igjen.

Etter litt tid satt jeg meg ned for å teste ut Wordpress som dere kan se her:
Kjapp | Life is life!

Lagde en enkel post.
Forandret og ordnet litt på widget.
Kategorier som dere ser på toppen: addet flere, endret navn og lagde underkatergorier.
-underkategoriene synes jeg ikke ble noe fint, så kommer til å ha underkategorier etter man trykker på hovedkategori.

Men allerede nå kommer to spørsmål veldig inn.

1-Jeg har jo brukt gratis theme og dermed fått "Blogg på WordPress.com. | Tema: iTheme2 av Themify." neders på siden. Vil dette forsvinne når jeg registrerer et ordentlig domenenavn for WordPress eller må jeg skaffe en som må lage mere eller mindre et eget theme fra scratch for å få uten noen credit under?
(Nå har gruppa vår en fellesbekjent som er designer, heldigvis. Så det ordner seg sånn sett om nødvendig, men lurer bare på hvordan man kan få vekk credit av gratis theme om mulig).

2-Jeg har jo allerede stjålet modulen (om jeg husker riktig navn) til designeren Themify. Men jeg ønsker det oppsettet som er på siden, bare ikke bakgrundsbilde. Er det mulig å bare bytte ut bakgrundsbilde og beholde modulen som den er.

Om jeg ikke kan gjøre det/ikke vil ha den type module jeg har lenger. Hvordan forandrer jeg på det selv? En av de få tingene jeg ikke finner.
For å fortelle hva jeg mener med module (om jeg bruker feil ord). Så mener jeg Kategoriene: Produkter, Prosjekter, Om oss & Kontakt oss. Måten dem er satt opp på, med widgets på høyre side evt venstre side er sånn jeg ønsker siden.
Men finner ikke ut hvordan å redigere dette.

- Jeg synes siden forsatt er "blogg-ish" og lurer på om jeg har gjort noe feil innstilling og tok blogg i stedet for hjemmeside (om det er noe forskjell på det).
For jeg ønsker at jeg trykker på f.eks: Produkter, så kommer jeg til en side der det er oppdelt med bilder sånn som på fence - kjapp .

Jeg er 100% ny på WP og kan ikke mye. Men lærer fort føler jeg.
Takk for hjelpen på forhånd :)

CB-Web

Medlem
Hei..

Så bra at du har flyttet over til wordpress ;)

Nå er ikke themify min sterkeste side, men har du sjekket i theme-options? Noen themes kan du ta vekk signaturen slik uten å gå inn i koden.. Du kan også gå inn på appearance - editor for å forandre signaturen i noen av filene, vanligvis ligger linjen i footer..

Anbefaler deg å se på themet Suffusion, gratis theme og med haugevis av funksjoner.. Veldig likt i designet som themify også :)

My two cents :)

CB-Web

Topp