Hjelp med opplasting av bilder

KjerstiS

New Member
Hei!
Jeg har laget en wp-løsning for en kunde, og det har sett ut til at alt har fungert helt fint til nå. Men plutselig har jeg fått problemer med å laste opp bilder til mediabiblioteket... Jeg får kun opp små ikoner med spørsmålstegn. Meldingen er som følger:

"Kan ikke lage mappen /data/httpd/.../.../wp-content/uploads/2012/05. Er mappen der du vil lage den skrivbar for serveren?".

Noen som kan hjelpe?? Jeg skal egentlig kjøre kurs for denne kunden i morgen, så om noen har noen kjappe tilbakemeldinger, så hadde jeg blitt veldig glad! :)

muffins

Medlem
Det er nok feil filrettigheter på mappen Wordpress prøver å laste opp bilder til.

Kommer litt an på hvilken FTP-client du bruker, men de aller fleste kan endre filrettigheter rett i applikasjonen. Sjekk etter "filrettigheter" eller noe i den duren. Om du setter filrettighetene på "uploads"-mappen til 775 eller 777 burde det fungere igjen. :)

KjerstiS

New Member
Takk for svar!
Jeg bruker Dreamweaver til hovedjobbinga, men kanskje det hadde vært enklere med en annen ftp-klient til den endringen du sier? Har du noen forslag? Er litt blank på dette, siden jeg kun har jobbet med DW...:eek:

KjerstiS

New Member
Jeg fant rettigheter i DW også. Den stod på 775, så jeg endret den til 777. Men det hjalp ikke... Får jobbe litt videre med dette i morgen tidlig...!:)

KjerstiS

New Member
Juhuu! Det funka! Måtte bare sette rettighetene til 777 på alle mappene under uploads, så gikk det jo som en drøm!
Tusen takk for god hjelp, alle tre! Dere reddet dagen - og møtet! ;)

Topp