Hjelp med å finne 2 plugins til mitt behov

Hei WP-fanatikere,

leter egentlig etter 2 plugins som kan fylle noen behov jeg har til siden.

Den første er Contact Form. Det er jo mange hundre tilgjengelige, men hvilken er veldig lett å endre på designmessig uten å kunne så mye koding?

Den andre er en såkalt price-quote-calc, der brukeren kan taste inn antall kvm på bolig så popper prisen opp for vask. De kalkulatorene jeg har sett på WP er f. eks: "Field 1*x=y". Jeg trenger en kalkulator der jeg kan sette inn alle priser selv, for hver eneste kvm. Vi har jo rimeligere kvm-pris jo større boligen er, dermed passer ikke en enkel formel som den ovenfor. En real matematikker ville funnet på noe lurt her, men det er klarer ikke jeg.

Finnes det noe håp? :)

Steve Cash

Medlem
Så lenge ikke noen med mer erfaring i og kunnskap om WordPress enn meg har svart, så kan jeg opplyse at jeg har lagt inn Fast Secure Contact Form på en side. Jeg mener å huske at jeg fant den ved å søke på plugins inne i kontrollpanelet til Wordpress. Sjekk den ut, den er i alle fall god nok til å generere enkle tilbakemeldinger, og grei nok å arbeide med, og jeg kan ikke huske at jeg kodet noe for å få det til.

Designmessig følger den vel i og for seg temaet, men det er ganske enkelt å legge til eller ta vekk felter, bestemme hvilke felter som skal være obligatoriske osv. Det er også mulig å bruke CAPTCHA hvis spam blir et problem. Men dette er en funksjon som mange finner irriterende, så jeg ville ha prøvd uten først, ettersom jeg regner med at det er mulige nye kunder som skal bruke kontaktskjemaet.

Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
jeg mener å huske noe om at "Fast Secure Contact Form" var alt annet enn secure?

hm, ok, den har fått en stor oppdatering i fjor høst ja, ok, da har det vel blitt ordnet :)

Evt er WordPress › Contact Form 7 « WordPress Plugins en klassiker (dog med noen svakheter), også tittet jeg litt på WordPress › Ninja Forms « WordPress Plugins for en stund siden og det så veldig lovende ut, WordPress › Contact Form Maker « WordPress Plugins ser også lovende ut, men hvis du er villig til å betale litt tror jeg egentlig jeg vil anbefale WordPress Forms - Gravity Forms Contact Form Builder and Lead Data Management Plugin For WordPress.

Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
Har du noen tanker om hva som gjør Gravity såpass overlegen at den er verdt 1000-ish kroner pr år (for oss som driver flere sider)?

Er på jakt etter et slikt skjema selv, men trodde ikke det var såpass store forskjeller på f.eks Gravity og Contact Form 7?

Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
For meg har hovedgrunnen vært at det er såpass enkelt å bruke at jeg kan forklare kunder lett hvordan de kan gjøre endringer selv. F.ex. har en av kundene mine brukt det mye til konkurranser, da har jeg ikke trengt å hjelpe dem hver gang. En annen får vel 5-10 forespørsler via kontaktskjemaet deres hver dag, da er det greit å både ha alt i databasen og å kunne eksportere alt til et regneark

Det blir også billigere fra andreåret, det koster bare $99 for å fornye en developerlisens (altså for ubegrenset bruk)

Det er også utrolig fleksibelt og med ganske mye funksjonalitet utover et vanlig enkelt kontaktskjema bygget inn. F.ex. - hvis noen gjør valg "a" så kan du la felt "c" og "d" dukke opp, gjør de valg "b" kan du i stedet gi dem felt "e" og "f", osv osv

Åja, hvis noen skulle finne på å kjøpe GF etter min anbefaling så kan dere gjerne bruke denne linken her (afflink) :)

Skulle egentlig ikke forundre meg om man kan klare å lage en kalkulator som den du etterspør også, RenholdOslo, se f.ex. - Using GF to prepare an estimate Gravity Support Forums

Sist redigert:
Topp