Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp! Hva er riktig rekkefølge når man skal bygge opp nettside på nytt!

Hei!

Har en problemstilling som jeg håper på hjelp fra dere!

Jeg har fra før en nettside hjelptilhjelp.no --- SIDEN ER INFISERT ---, men har planer om å bygge denne på nytt fra grunnen av. Samtidig ønsker jeg å la den eksisterende versjonen av nettsiden være aktiv mens jeg bygger opp den nye. I tillegg vurderer jeg å flytte domenet fra hosting-selskapet og over på en egen server (til en venn som har egne servere.)

Dette gjør meg forvirret på hva som er riktig framgangsmåte og rekkefølge på tingene, og jeg har følgende spørsmål:

- Hvor bør jeg bygge opp nettsiden? (Jeg har et ledig domene med webhotell som kan egne seg...). Saken er at det må være mulig å flytte innholdet over på det opprinnelige domenet hjelptilhjelp.no når oppbyggingen av den nye siden er ferdig. Kort sagt: HVOR setter jeg opp den nye nettsiden ettersom det ikke kan skje direkte på ønsket domene?
- Bør jeg flytte domenet over på egen server? (...Har dere i hele tatt gode erfaringer med å bruke egne servere? Har dere dårlige erfaringer? Hva er viktig?) Når bør det isåfall flyttes (før/etter ombygging av siden)?
- Hvordan flytter jeg den nyoppbygde siden (fra et annet domene) over på ønsket domene: hjelptilhjelp.no?

Håper dere skjønner problemstillingen, og håper på noen kloke tanker!
 
Sist redigert av en moderator:

Ole Avranden

utvandret
Norton blokkerte et angrep...

Kanskje greit å informere om at nettstedet ditt er infisert når du legger ut en lenke til det...
 

Ole Avranden

utvandret
Men for å svare på det du spør om:
Jeg synes det er enklest å bygge opp nettstedet på en annen server, og så flytte det over etter at jobben er gjort.

"En venn som har servere" - det høres i utgangspunktet ikke ut som en gunstig løsning, men siden du ikke er mer spesifikk er det vanskelig å uttale seg. Slik jeg husker nettstedet, så er det vel ingen grunn til å bruke noe mer enn et vanlig webhotell.

Hvis du skal fortsette å bruke Joomla, så er Akeebabackup et glimrende verktøy for å flytte nettsteder.
 
Har nå gjennomført overføring til nye nettsider. Fungerte fint. Gjorde det slik:
- Bygde opp ny nettside på et intetsigende domene
- Flyttet den gamle nettsiden over på et annet intetsigende domene
- Flyttet den nye nettsiden over på ønsket domene
- Flyttet alt innhold over på ny nettside
- Fjernet den gamle fra det intetsigende domenet

Takk for tips!
 
Topp