HJELP: Funker ikke med Æ Ø og Å i Wordpress URL (ikke post men page)

Preben

New Member
Hei, jeg jobber stadig med Wordpress, og har funnet en ny bug. I alle fall noe som ikke fungerer skikkelig:

1) Jeg har et domene med "ø" i seg, og det er skrevet på riktig kode for både wordpress og blog url i General Settings. (fungerer bra!)

2) Jeg bruker permalinks, og det fungerer glimrende for ALLE poster/ innlegg - også med æ ø og å i seg. (min innstilling er : /%postname%-%day%%monthnum%%year% )

3) Når en SIDE (altså statisk side) blir kodet, så ser det slik ut:
http://domenenavn.no/æ-ø-og-a-i-url (og dette fungerer IKKE)

men når en POST (altså et innlegg) blir kodet, så ser det slik ut:
http://domenenavn.no/æ-ø-og-a-i-url-i-post-30102009

Det er 2 ting jeg reagerer på:
1) For det første så er det KUN "å" som omskrives til en "fornuftig" bokstav - nemlig "a"

2) For det andre er det samme omskriving av URL om det er post eller side, så det må jo være "tolkningen" av URL som ikke fungerer riktig. Ergo mod_rewrite tolkningen av URL for sider...

Har du peiling på hvordan jeg kan få dette til å fungere?

(Jeg HAR testet på mine "gamle" blogger, og der også fungerer det ikke med æ og ø i URL for sider...)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Du kan forsøke å sette permalink strukturen tilbake til standard, lagre, sette tilbake til ønsket permalinkstruktur og deretter lagre en gang til.

Har du lagt opp noen innstikk nylig som kanskje tuller det til?

Preben

New Member
Hei Atle, takk for svar :)

Det fungerer med samtlige standardinnstillinger.

Det fungerer også med: /%year%%monthnum%%day%%postname%/

Men IKKE med /%postname%%year%%monthnum%%day%/

Altså er det noe med %postname% i begynnelsen av linken i stedet for slutten... Men strengt tatt er det ikke noen %year%%monthnum%%day% for en SIDE...

Forstår du hvorfor?

Preben

New Member
Med litt mer testing så finner jeg at så lenge jeg flytter %postname% til begynnelsen, dvs /%postname% og deretter et-eller-annet - så fungerer det IKKE.

Men hvis jeg legger inn en annen parameter på begynnelsen, f.eks /%day%-%postname%/ - så fungerer det fin-fint.

Så er spørsmålet, finnes det noen måte å få det til å fungere uten den parameteren foran?

Topp