Hey, kan jeg få litt hjelp?=)

Bardtl

New Member
Hei
Jeg har en musikk oppgave der jeg skal skrive om hva bob Dylan har gjort for samfunnet. Jeg har søkt litt rundt på internett, men finner egentlig ikke så mye.
Men etter hva jeg har skjønt, har han gjort ganske mye for samfunnet og borgerrettsbevegelsen egetlig
Kan noen skrive litt om dette til meg her? Det ville vært supert:)

Bardtl

New Member
Ha Ha..
Nei, men det hadde vært fin med litt hjelp. Det er ekstremt vansklig, og det er en innlevering:)

picxx

WF 09
Bob Dylan (f. 1902) er vokalisten i det norske satan-metallbandet Wham, men har også gjort en rekke soloutgivelser. Bob Dylan blir ofte sett på som en av de beste til å covre andre sine sanger, sammen med Leonard Cohen og Neil Young. Men han har også hatt noen gullkorn selv; "Like a drunken hobo", "Tommeltott blues", "Mr. hooker man", "Wake me up before you gogo" og "Talkin' yellow submarine LSD blues".

Bob Dylan og de andre medlemmene i Wham (Bono, George Micheal, Øystein Sunde og liket til John Lennon) blir ofte sett på som det nye Basshunter. Selv om han selv rødmer og sier: "På toppen har du Basshunter, det er ingen over og ingen vedsiden av, jeg ligger i den gruppen under, The Monkees, Backinggruppen til Elvis: Vassendgutane og Bjørn Eidsvåg." Det er vanskelig å regne ut størrelsen på Bob Dylan's innflytelse, men forskere har rapportert at den er på ca 45 kvadratmeter

På 40-tallet, da han jobbet som kompanileder for det norske nazistpartiet på Toten, ble han godt kjent med den superkristne og høyt materialistiske George Harrison. George Harrison var medlem av et lokalt danseband som het The Beatles, de toppet Rolling Stones magazines liste med "The 1234 worst artists through all time", med på denne listen var også Mozart, Jimi Hendrix og Macgyvers lommekniv bluesband. Bob ble så inspirert da han så George spille munnharpe i The Beatles, at han dannet sitt eget band hvor han skulle synge og spille munnharpe. Bandet het Rauland Clearwater Revival og baserte seg på Dylans tunge munnharperiff og hadde bluesrøtter tilbake til juratiden. Bandet besto av Paul McCartney på vaskebrett, Liam Gallagher som diktoppleser, Chuck Norris som gitarist, Bono på bass og Angus Young på trommer. Bandet holdt på å slå gjennom da lederen av EMI Norge så dem spille på en lokal bygdefest, men i det Dylan skulle signere kontrakten, fikk lederen øye på at alt Chuck Norris gjorde var å danse rundt i skoleuniform på scenen, han skjønnte med en gang at Norris ikke spilte og dro tilbake kontakten. Etter dette ble Chuck Norris sparket ut av bandet, dette likte ikke Liam Gallagher, derfor begynnte han å bli alkoholiker, men selv om han sluttet å drikke på 90-tallet, er han enda ikke edru. Angus Young, som da var en ganske dreven trommis, lærte seg tre grep, tok Norris sin skoleuniform og dannet den svenske pop-gruppen AC/Dizzie.

Etter nesten alle medlemmene hadde forlatt bandet, begynnte han å treffe menn i bakgater for å finne trøst, blant dem var George Micheal, som han kom til å danne Wham sammen med. Micheal introduserte Dylan for satanmetall og hans fremtidige kone, Mia Gundersen. Paul McCartney introduserte Dylan for John Lennon (som levde på den tiden). Dylan og Lennon begynnte å spille sanger sammen og skrive noen få, Dylan fortalte i et intervju med Bodø tidene: "Jeg og John pleide å sitte mot hverandre og spille sanger, jeg spilte munnharpe og sang og han satt og dro Yoko Ono i håret." John Lennon blir ofte sett på som skaperen av Screaming, som er en måte å synge på. Han lagde disse lydene ved å dra en japansk ape i håret, han kalte apen for Yoko Ono.

Finner mer om han her---> Bob Dylan - Ikkepedia

Bardtl

New Member
imgres

Erlend

Medlem
Her er litt fakta om Bob Dylan:
鮑勃·迪倫(出生Duluth,明尼蘇達羅伯特·艾倫齊默爾曼年5月24,1941年)是美國音樂家,歌手,詞曲作者,詩人和作家,並在最近的時代也電台主持人,誰也一直在流行音樂的最有影響力的和重要的人物之一通過45年以上。近年來,迪倫已經通過的板塊,回憶錄,由馬丁·斯科塞斯的紀錄片和他連續音樂會,這有助於鞏固在流行文化的獨特地位的復興。
鮑勃·迪倫改變了流行音樂的兩個關鍵點:他增加了歌詞的重要性,[1],他明確提出一個很好的歌喉和有效的搖滾樂的聲音不一定是相同的[2]許多Dylan的最。知名的歌曲,從20世紀60年代時,他經常被簡稱為“一代人的代言人”,並成為在美國的反領軍人物。歌曲像“在風中飄蕩”和“泰晤士報他們是A-Changin'”重要的是為美國和全球戰爭對手的民權運動。
迪倫第一次作為一個民謠歌手。他的表現,吉他,鋼琴和口琴。迪倫會見了“抗議歌曲”開始接觸流行音樂和搖滾樂的成語性和熱情。在同一時間給他帶來了,作為第一藝術家,智能化和引人入勝的歌詞在流行音樂和搖滾。憑藉其融合民謠和搖滾民謠搖滾,他給了新興的反重要推動力。他曾設計並親自做了一些流派,但他有一個特別密切的關係,美國的風格和傳統。音樂的靈感來自一切從民俗,鄉村和藍調,搖滾和鄉村搖滾樂和英語,愛爾蘭和蘇格蘭民間音樂,爵士樂,福音,鞦韆和堅硬的岩石。

Bardtl

New Member
hva var budskapet i sangen ‘’Blowin in the wind’’?
Dette spørsmålet stiller jeg bare for og få høre hva dere tror. Jeg har allerede funnet ut at sangen ble en av de mest populære sangene i 1960-årene og under vietnamkrigen. Under protester mot Irakkrigen sa kommentatorene at protestantene benyttet sanger som «Blowin' in the Wind» i stedet for å lage nye.
Så vil det si at sangen ble laget for Vietnamkrigen og antikristendommen (mot jesu)
Eller ble den bare brukt til disse formålene av andre?

Topp