Hey folkens, første hjemmeside: Litt hjelp?

Hei til alle,

skal snart gjøre mitt første forsøk med å lage en nettside basert på WordPress. Jeg er i den forbindelse ute etter å kjøpe nettdomene og webhost. Er domeneshop.no like bra som bluehost.com til WordPress sider? Eller er det noen andre som anbefalles?

Beklager at jeg er så grønn!

Sist redigert:

xdex

Medlem
Hold deg unna domeneshop, og bruk heller noe skikkelig. PROISP eller Host1. Alle er like når det kommer til enkle wordpress sider.

Hvorfor ikke Domeneshop? Fordi support og service er helt bak mål!

Hold deg unna domeneshop, og bruk heller noe skikkelig. PROISP eller Host1. Alle er like når det kommer til enkle wordpress sider.

Hvorfor ikke Domeneshop? Fordi support og service er helt bak mål!

Takk for svar, xdex! Jeg er inne på Host1.no og titter nå. Det ser ut som om 1 domene samt liten webhost koster 348,- årlig, dette var en fin pris. Trenger jeg dedikert IP eller SSH?

Jeg ville egentlig ha bluehost.com fordi jeg så en kul video på Youtube om hvordan man laget WP sider i deres "klient". Er dette samme klient for alle hostsider, eller har alle sin egen WP sitebuilder?

xdex

Medlem
Når det gjelder kontrollpanel til hosting leverandører bruker mange noe som heter "cPanel" som ofte også inkluderer "one click install" for wordpress. DedikertIP eller SSH er ikke noe du trenger for å ha wordpress.

Kan hende du vil få bruk for dette senere, når ting blir langt mer avansert (ikke vits å tenke på dette nå, i det hele tatt)

Når det gjelder kontrollpanel til hosting leverandører bruker mange noe som heter "cPanel" som ofte også inkluderer "one click install" for wordpress. DedikertIP eller SSH er ikke noe du trenger for å ha wordpress.

Kan hende du vil få bruk for dette senere, når ting blir langt mer avansert (ikke vits å tenke på dette nå, i det hele tatt)

Noe ala denne? : How to Use WordPress (3 of 7) - Changing Themes and Appearance - YouTube 3min16sek

Og forresten, kan jeg kjøpe 2 domener og bruke samme webhotell til begge? Altså samme server? Eller trenger hver domene sin egen server?

Sist redigert:
Topp