Dette har vært diskutert tidligere med et klart nei.
Korrekt. Dette har vært diskutert flere ganger tidligere, men sist gang det var et klart nei var det faktisk forumets forige eier som gav klar bekjed om det. Ikke Tonny. Han sier klart ifra om det først nå.
Litt morsomt egentlig. På en måte, så virker det jo som du ikke liker at medlemmene på forumet ditt faktisk vil kommunisere og bli kjent med hverandre uten og gå gjennom trådene i forumet, Tonny. Tullerusk spør du nå meg.
For å ta et eksempel, hva med å opprette "Kaffepause", og samle seg der istedenfor. Den eneste forkjellen er at navnet ikke er Webforumet, og dermed får ikke forumet oppmerksomhet på noen måte, enda det er forumets medlemmer som prater der og gjerne noen andre også da så klart.
Jeg ser rett og slett ikke problemet jeg. Om jeg skal lage litt liv i tråden, så kan jeg jo kun se for meg noen tåpelige grunner for at du Tonny ikke vil ha et slikt rom:
1: Du er redd for at mange problemstillinger som gjerne hadde kommet i forumet skal komme i chat istedenfor. Dermed synker aktiviteten i forumet. Hmm... Ser du så høyt på de aktive medlemmene i forumet Tonny, at du faktisk ikke tror de fleste klarer og henvise folk med spørsmål til forumet?
2: Forumet får mindre innhold, noe som gir forumet mindre innhold til søkemotorene. Dermed kommer det stadig mindre trafikk fra søkemotorene til Webforumet også. Det er jo så klart ikke bra.
Litt frekk på de to punktene der ja, men jeg ser ikke helt hva av andre grunner som kan ligge bak. Om jeg derimot snur tankene mot det positive med en slik kanal på irc.
1: Det har kommet noen hinsides jævlige regler på at man ikke får lov til å si at forbanna OT ord i en eneste tråd på webforumet, da blir innleggene slettet av moderatorer. Med en kanal hos irc ville man hatt en plass hvor all denne skiten kunne kommet frem. Er nå det så galt? Skiten er jo ikke ønsket i forumet.
2: Medlemmene ville blitt enda bedre "kjent" med hverandre, og det ville blitt en enda bedre tone i forumtrådene. Er det så galt?
osv osv osv.