Har stoppa helt opp i rankinga

Jeg har klatra jevnt og trutt de siste par ukene, men har nå stansa helt opp på #9 på søkeordet mitt. Der har jeg stått i dagesvis. Kan det være noen spesiell grunn til dette, eller må jeg bare fortsette å lage linker også kommer jeg til å begynne å klatre igjen til slutt?

"dagevis" er jo ikke særlig lenge!! Jeg tenker gjerne måneder når jeg forsøker å klatre på side 1. Bare å holde seg stabilt på første side kan være vanskelig på enkelte søkeord. Når du har kommet så høyt opp, blir selvsagt konkurransen desto hardere. Tror derfor det er økt motstand (konkurranse) som gjør at du har en pause i klatringen.

Hehe jeg har for vane å klatre veeeldig kjapt da, å stå mer enn ei uke på samme sted er for meg ganske mye. Selv i nisjer der konkurransen er ganske høy pleier jeg å ranke relativt fort (men jobber jo også med dette her 8-9-10 timer om dagen). Ligger jo også ganske stabilt på #9 da. Har ikke bevega meg verken opp eller ned på (i min bok) ganske lenge..

Takk for svar. :)

Nå har jeg putta et par av de konkurrerende sidene inn i Yahoo Site Explorer (uten å egentlig vite hvor nøyaktig den er), og finner ut at sida som ligger over meg faktisk bare har 22 linker, mens jeg har nærmere 150.. Har det noen betydning at sidene jeg får linker fra er utenlandske? Ser at han her har bare norske sider..

Kan vel nevne at jeg ikke har noen linker under 3 i pr. Nesten alle er mellom 4 og 7. Har til og med et par 8 og 9.. Mulig noe har gått meg hus forbi her. Men igjen, har språk noen betydning?

zapotek

Medlem
Et par pr 8 og 9 linker??? Du mener nettstedene har den pageranken på hovedsiden, det er ikke det samme som at du en pr 9 link. Digg.com har pr 8, det er likevel laaaangt unna å ha en pr 8 link om du legger inn en sak med link til nettstedet ditt der.

Topp