har problemer med ftp/wp

Hei, skulle laste wp opp på min webserver men fikk "Fobidden You don't have permission to access / on this server." når jeg skulle besøke hjemmesiden.
Bruker filezilla, og har vert inne å endret på mysql i wp-config mappa som følger med når du laster ned wp.
Skjønner ikke hva jeg kan ha gjort feil, enda jeg har gjort dette før.
Er en god stund siden det da, men trodde alt var på plass nå :confused:
Brukte denne guiden: How to Manually Install WordPress Using FileZilla FTP - YouTube

clinton4

Medlem
Høres ut som du har satt feil rettigheter på httpdocs, www eller public_html mappen. Prøv å CHMOD den til 644, 750 eller 755. Er du forresten sikker på at du har lastet opp wp filene i riktig folder? Den meldingen er vanlig å få dersom httpdocs, www eller public_html er tom eller ikke inneholder en index.php/html fil.

Høres ut som du har satt feil rettigheter på httpdocs, www eller public_html mappen. Prøv å CHMOD den til 644, 750 eller 755. Er du forresten sikker på at du har lastet opp wp filene i riktig folder? Den meldingen er vanlig å få dersom httpdocs, www eller public_html er tom eller ikke inneholder en index.php/html fil.

Er ikke sikker på at jeg har gjort det.
Har en /- www mappe hvor jeg lastet opp hele wp mappen, men er det feil?
Og hvorfor må jeg endre den mappa som heter wp-confiq sample, og må jeg sette in mysql serveren der, eller holder det med at det står localhost.
Ifølge Youtube videoen holdt det med localhost.

Sist redigert:

clinton4

Medlem
Dersom WP skal våre tilgjengelig på www.dittdomene.com og ikke www.dittdomene.com/wordpress. Må www mappen din ha følgende struktur:

www/wp-admin
www/wp-content
www/wp-includes
+ en masse .php filer

Når du har følgende struktur, endrer du navn på wp-config-sample.php til wp-config.php

Så fyller du inn data i følgende felter:

PHP:
define('DB_NAME', 'database_name_here');

/** MySQL-databasens brukernavn */
define('DB_USER', 'username_here');

/** MySQL-databasens passord */
define('DB_PASSWORD', 'password_here');

/** MySQL-tjener */
define('DB_HOST', 'localhost');

Så lagrer du wp-config.php og besøker www.dittdomene.com

Sist redigert:
Dersom WP skal våre tilgjengelig på Dittdomene.com og ikke Dittdomene.com. Må www mappen din ha følgende struktur:

www/wp-admin
www/wp-content
www/wp-includes
+ en masse .php filer

Når du har følgende struktur, endrer du navn på wp-config-sample.php til wp-config.php

Så fyller du inn data i følgende felter:

PHP:
define('DB_NAME', 'database_name_here');

/** MySQL-databasens brukernavn */
define('DB_USER', 'username_here');

/** MySQL-databasens passord */
define('DB_PASSWORD', 'password_here');

/** MySQL-tjener */
define('DB_HOST', 'localhost');

Så lagrer du wp-config.php og besøker Dittdomene.com

Må jeg ha mysql tjeneren skrevet inn siden de unnlot den i videoen.
Ellers fant jeg ut hva jeg hadde gjort galt, fordi jeg hadde lastet opp hele wp mappen uten .php, idex.html osv :)
Hva gjør egentlig mysql?

clinton4

Medlem
MySQL er en databasetjener. Det er her all informasjon til bloggen din lagres. Har du forresten opprettet en database? Slik at du har et databasenavn, brukernavn og passord til databasen?

Normalt skal det fungere å bruke localhost i DB_HOST. Men det forutsetter at MySQL kjøres på samme server som hoster filene dine.

Hvilken host bruker du?

MySQL er en databasetjener. Det er her all informasjon til bloggen din lagres. Har du forresten opprettet en database? Slik at du har et databasenavn, brukernavn og passord til databasen?

Normalt skal det fungere å bruke localhost i DB_HOST. Men det forutsetter at MySQL kjøres på samme server som hoster filene dine.

Hvilken host bruker du?

Jeg benytter meg av domeneshop.
Fikk ikke database tilkobling når jeg skulle besøke hjemmesiden, så antar at det er fordi jeg ikke har skrevet inn mysql databasen.
Men skal prøve å rette på dette :eek:

clinton4

Medlem
Du må opprette en database hos Domeneshop, da får du tilsendt et databasenavn, brukernavn og passord til databasen. Det er denne informasjonen du skal fylle inn i filen wp-config.php

Du må opprette en database hos Domeneshop, da får du tilsendt et databasenavn, brukernavn og passord til databasen. Det er denne informasjonen du skal fylle inn i filen wp-config.php

Det var det jeg gjorde, men utelot selve databasen, så det vil vise seg om det fungerer nå.

Tusen takk for innspill!
Har nå fått liv på siden, takker og bukker :D

Sist redigert:

clinton4

Medlem
Hørtes merkelig ut. Mulig du har lastet opp themet med et mappe nivå for mye.

Riktig struktur skal være:

wp-content/themes/themenavn

Mulig du har lastet opp med følgende struktur:

wp-content/themes/themenavn/themenavn

Hørtes merkelig ut. Mulig du har lastet opp themet med et mappe nivå for mye.

Riktig struktur skal være:

wp-content/themes/themenavn

Mulig du har lastet opp med følgende struktur:

wp-content/themes/themenavn/themenavn

Har gjort det på den måten.
Først pakket jeg ut filene til en egen mappe, så lastet jeg mappen opp på themes hvor alle orginale themes ligger.

Topp