Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har noen et tips til gratishost for testing, eksperimentering mv.

Steve Cash

Medlem
Jeg trenger en gratishost for å legge ut testsider/eksperimentsider for å prøve ut forskjellige oppsett samt lære mer om bruk av diverse verktøy for å sette opp websider. Selvfølgelig kan jeg legge disse på egen maskin, og det gjør jeg også, men det er noen ganger ok å se dem på lufta, sjekke hvordan de tar seg ut på forskjellige skjermoppløsninger mv.

Jeg har funnet én gratistilbyder som jeg brukt en stund, men nå viser WOT (web of trust) i Firefox at den ikke er helt trygg, så jeg ønsker å skifte. Jeg er selvfølgelig innforstått med at jeg ikke får mitt eget domene, det blir noe sånt som mintestside.freesites.com, men det er helt ok. Det gjør heller ingen ting om sida ligger synlig for andre, innholdet blir en ren dummy, det skal ikke legges tekst eller bilder der som skal brukes på en virkelig side.

Takk på forhånd for tips.

Edit: Jeg ser nå at jeg kanskje burde ha søkt litt på forumet før jeg spurte. Det er mange tråder om hosting, men de jeg finner om gratishosting er gamle, og tilbudene gjelder til dels ikke lenger. Så jeg er likevel takknemlig om noen har gode forslag.

P.S. Hosten må ha støtte for Wordpress, men ferdiginstallert er ikke nødvendig, ikke ønskelig engang. D.S.
 
Sist redigert:

xdex

Medlem
Kan jeg spørre hvorfor du ikke kjøpet deg en hosting tjeneste selv? Du trenger bare ett domene for å teste nye nettsider. Eksempel på dette kan være at du legger alle testsidene inn på dittdomene.com/demo/testside1 osv eller at du lager sub-domains og får opp testsider.dittdomene.com, anbefaler ikke at du bruker noe gratis host, bedre og ha full kontroll selv. Alle har uansett råd til ett domene :)
 

Steve Cash

Medlem
Joda, jeg er klar over at en betalt tjeneste er bedre, og jeg er klar over at det ikke koster så mer enn at jeg har råd til det. Men dette dreier seg bare om privat eksperimentering og læring i ledige stunder, jeg driver ikke med webdesign eller -utvikling som jobb. Da regner jeg med at bakgrunnen for spørsmålet er avklart, jeg ønsker ikke å rote meg inn i en diskusjon om det er en god idé i seg selv å bruke gratistjenester eller ikke. :)

Jeg har tatt høyde for at når en går for gratis så har det sine begrensninger, og googling etter omtaler og tester av slike tilbydere sist jeg fant en gratishost viste at noen av dem er direkte useriøse. Jeg fant en som jeg har brukt, men ønsker som jeg skrev i startinnlegget å skrifte. Derfor la jeg inn et spørsmål her i håp å få tips om hoster som folk har god erfaring med.
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Greit da sier vi at jeg gjør det, og så avslutter vi diskusjonen. Som jeg skrev i startinninnlegget så tester jeg lokalt, ved hjelp av Wampserver mv. Og google etter tilbydere har jeg gjort allerede. Hensikten med å starte denne tråden var å spørre etter andre brukeres eventuelle erfaringer med diverse gratistilbydere.
 

Steve Cash

Medlem
Mulig den er ok, zaptek, men WOT lyser rødt, sperrer sida og sier "this site has a bad reputation". Jeg tar ikke sjansen.
 

zapotek

Medlem
Mulig den er ok, zaptek, men WOT lyser rødt, sperrer sida og sier "this site has a bad reputation". Jeg tar ikke sjansen.

Tviler på at du finner en gratishost som scorer bra på WOT.

Du har to valg her. Betal en liten slant for domene + webhotell (seriously, hobby eller ikke hobby - noen få hundrelapper har du vel råd til i året) eller ta til takke med en dårlig gratishost uten noen som helst garantier.
 

Steve Cash

Medlem
Antakelig er det sannheten ja, neppe enkelt å finne en god gratishost, hadde det vært det hadde de dukket opp i Google. Alle slike jeg leser omtale av blir rett og slett slaktet av brukerne, enten for dårlig oppetid, for at de plutselig begynner å forlange betaling eller for noe annet. Det finnes ikke noe slikt som en gratis lunsj, som det heter med en forslitt frase.
 
Sist redigert:
Topp