Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har du fast jobb og webmarkedsføring som hobby?

malta

Medlem
Hvordan håndterer du da dette i forhold til din arbeidsgiver?

Jeg tenker spesielt på hva vil skje for eksempel...

... dersom arbeidsgiver vurderer en eller flere av tekstene på nettsidene dine som kontroversielle?

... dersom sidene dine ble ekstremt populære, og det ble skrevet om deg i media?

... dersom sidene dine ble ekstremt upopulære (kredittkortanmeldelser uten belegg/ party-sex-ferie etc..) og det ble skrevet om deg i media?

Er dette uproblematisk, eller kan det i noen tilfeller være problematisk?
 

metallian

Medlem
Jobber mye mot kunder i min dagjobb:

1.Kan være et problem, må ha dette i bakhodet
2.Ingen problem, been there done that ;-)
3.Med emner som sex-ferie etc kunne det blitt et problem ja
 

malta

Medlem
Jeg spør fordi jeg tidligere har fått et cease and desist brev fra en advokat "feilsendt" til min arbeidsgiver.

"Feilsendt", fordi jeg er sikker på at dette var et triks for å få meg til å bli mer nervøs og etterkomme kravet.

Advokaten sendte kravet på vegne av en klient som ville ha slettet en nettside som omtalte selskapet.
 

malta

Medlem
sjokoladesak? her har jeg visst ikke fulgt godt nok med...

nei, dette dreier seg om et markedsførings/opinionmåler-selskap
 

pleb

Medlem
... dersom sidene dine ble ekstremt upopulære (kredittkortanmeldelser uten belegg/ party-sex-ferie etc..) og det ble skrevet om deg i media?

Hehe, føler den ble myntet litt på meg. ;)

Jeg er ikke så redd for det egentlig. Med en solid og god utdannelse fra en av de beste handelshøyskolene i Europa i ryggen, så regner jeg egentlig uansett med å få en god jobb. At jeg har drevet med nettsteder for å tjene penger på siden av studiene tror jeg veier mer opp enn ned.
 

malta

Medlem
Hva sier arbeidsgiveren din malta?

Arbeidsgiveren min sier:

1. At jeg ikke får lov til å drive inntektsgenererende arbeid ved siden av jobben

2. At jeg bør begrense uttalleser i offentligheten (nettsider, facebook, media) til et minimum og at uttallelsene bør forhåndsgodkjennes av arbeidsgiver


Hehe, føler den ble myntet litt på meg. ;)

Jeg er ikke så redd for det egentlig. Med en solid og god utdannelse fra en av de beste handelshøyskolene i Europa i ryggen, så regner jeg egentlig uansett med å få en god jobb. At jeg har drevet med nettsteder for å tjene penger på siden av studiene tror jeg veier mer opp enn ned.

Hehe, ja, det var denne saken jeg hadde i bakhodet ;) Og jeg er enig med deg. Men hva har du tenkt til å gjøre når du begynner å jobbe, legge ned/ selge sidene? Eller kanskje diskutere dette med arbeidsgiver når tiden kommer?
 
Jeg mitt største nettsted når jeg startet i nåværende jobb. Jeg jobber i et relativt stort mediebyrå, og vet at det er flere som har nettsteder ved siden av her. Men gjelder å holde en lav profil. Kommer selvfølgelig an på hvilken type jobb du har fått det, og om det er i samme bransje som du pleier å tjene penger på nettet i.
 

pleb

Medlem
Det er vel bare å gå i dialog med arbeidsgiver når det problemet dukker opp. Har jo enda to år igjen, så mye kan skje med både videreutvikling og eventuelt salg. ;)

Om jeg må, så selger jeg bare. Er nok mange som er klare for å kjøpe en side med 1000 besøkende ungdommer hver dag i sommermånedene.
 
Topp