Halve internett er borte

Kassimaja

Geocacher
Det ser ut som om domeneshop har fjernet alle spor etter problemene på sine nettsider, hva var det som skjedde?

testdriver

Ha det bra..
Neppe strømbrudd. Jeg hadde SSH og FTP.

Tror de burde komme med en kommentar. Så det var blitt twitret en del om det også. Mange med spørsmål.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Når det gjelder å spre ut over flere hostere, så er jeg klar over jeg må.
Men friheten og interfacen hos domeneshop er meget bra - så hvem tipser meg om det samme hos andre - gjerne utenlandske som tilbyr lignende?

Altså - det jeg bruker aktivt:
* php5 med det meste medkompilert (bl.a. curl og gd)
* domene og subdomene redirect til et stort webhotell
* tilgang til mysql database overalt fra (nice to have, kan jo evt bruke litt tid å punche ip-nr mitt i et grensesnitt for å åpne - jaja, jeg er lat ;P)

Jeg synes også at DS burde komme med litt mer forklaring hvis det skjer noe. Mye jeg aksepterer, når jeg forstår hvorfor.

picxx

WF 09
Når det gjelder å spre ut over flere hostere, så er jeg klar over jeg må.

"Don't put all your eggs in the same basket" er noe man bare MÅ etterfølge om man skal jobbe med internett.
Ta ett worst case scenario og si at DS plutselig har blitt borte fra netthimmelen, slår seg selv konkurs, driter i kundeoppfølging og evt. backup...det er da man er glad for at man ikke satser på ett kort.

zapotek

Medlem
"Don't put all your eggs in the same basket" er noe man bare MÅ etterfølge om man skal jobbe med internett.

JA, viktig dette som Piccx skriver. Det som er ENDA viktigere er å ha backup av ALT selv lagret lokalt i tilfelle en host gå år skogen på måten i scenarioet som skildres her.

Helge

Profesjonell Googlesøker
Jeg satt igårkveld og sa til noen kompiser at jeg hadde hovedepostkontoen min hos domeneshop fordi jeg syns det er den mest stabile hosten (fordi de er så store) i Norge. Tilfeldighet at det går ned samme kveld ? hehe :p

Har funnet ut at jeg er ganske avhengig av domeneshop, ikke fordi jeg har webhotellene mine der, men pga alle domenene mine ligger der (liker kontrollpanelet deres for domener)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg la merke til at DNS ikke var nede, så strømbrudd var det nok sikkert ikke. Jeg ser i tråden at dette var for dårlig av Domeneshop. Har det skjedd før eller uten at det kommer noen bekjed?

hansvh

Medlem
Hentet fra Domeneshops driftsmeldinger:

05.08.2009 kl 09:40: Routing-problemer i natt
Sent i går kveld oppsto det problemer med routeren som er koblet til en av våre fire Internett-linjer. Normalt skal dette ikke medføre problemer for våre kunder, da vi har tre andre uavhengige fiberlinjer som tar unna trafikken. En del kunder har likevel rapportert om problemer mellom ca. kl. 23.00 og 07.30 i natt. Noen har opplevd at det har tatt lang tid å komme inn på enkelte tjenester, mens andre har ikke kommet inn i det hele tatt. Vi beklager problemene som har vært. Etter ca. kl. 07.30 har alt fungert som normalt igjen.

Topp