Hadde det ikke vært flott med en irc kanal for oss internett entreprenører?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det skal IKKE startes opp en IRC kanal på vegne av Webforumet. Om noen gjør dette vil de bli utestengt fra hele nettstedet. Om noen fortsatt gjør dette, med et annet navn og begynner rekrutering av WF brukere, så vil det fortsatt føre til utstengelse.

Om du har et problem som trenger øyeblikkelig hjelp, kan du ringe support på hva det nå enn er du trenger hjelp med. Om det ikke finnes noen support, så finnes det drøssevis av programmering, system og design kanaler på Freenode IRC-nettverket.

Grunnen til dette er fordi det ikke er like lett å arkivere IRC samtaler. Det er mulig å publisere logger, men det er ikke i nærheten like enkelt som et forum. Forøvrig er forum bedre fordi her tar folk seg bedre tid med svarene sine. Andre prosjekter jeg har sett opprette seg IRC kanaler ender som oftest opp med et samlingspunkt for en liten kjerne som bruker dagen til å prate piss. Bare se på norskwebforum.no sin IRC kanal (#nwf på EFnet).

skogtrollet

Medlem
Ja hør på Kenneth, ikke lag irc kanal på vegne av webforumet.no. Menne det er flere for og motargumenter. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det, var bare et innfall jeg fikk. Men det er et jævlig godt poeng at nyttig informasjon på irc, ikke blir tilgjengelig for resten av forumet. :)

Keanu

Geek
Nå må jeg ærlig innrømme at jeg synes det er litt overreagering her. Jeg tror ikke en irc-kanal for forumet vil svekke det i det hele tatt. Chat på IRC er normalt av en type som ville resultert i advarsel/ban på forumet, av typen "hva gjør jeg/du", eller av twitter-typen. Dessuten er chaten mindre formell enn det man finner her inne, og har en lavere terskel for å komme igang. Til slutt er det et langt bedre nettverksverktøy enn et forum er, i mine øyne.

Dessuten må jeg si at det å love utestengelse av alle som sjekker ut irc-kanalen var i strengeste laget, jeg tror nok heller en konstruktiv tilbakemelding om dine bekymringer hadde passet bedre.

Selv var jeg innom i går, og snakket så vidt med jebbis. Hyggelig chat, men ikke noe som forumet hadde hatt bruk for, eller noe jeg ville ha postet i forumet i første omgang.

picxx

WF 09
Er det ikke mulig å integrere en chat sak på webforumet.no da?
Uansett vil jo en så liten interessegruppe ikke være på 24 timer i døgnet, men om man satte f.eks. 17:00 - 21:00 fredag kveld som "mingling" ser jkeg ikke det hellt store problemet?

Egen irc eller annen gruppe via webforumet er jeg enig med Kenneth.

Msites Ltd

Livsnyter
Har aldri brukt irc og har ingen planer om å begynne med det..... det får holde med de kanalene jeg bruker allerede.
Men, en chat her inne ville eventuelt vært et substitutt - men, samtidig er det så lite bruk her at jeg er sikker på at forumet er det rette mediet..... på det nåværende tidspunkt!

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg sa ikke at jeg ville banne de som besøker en IRC kanal, men de som LAGER en IRC kanal under WF sitt navn.

Om dere vil ha networking, hvorfor ikke heller arrangere et WF møte en gang i mnd? F.eks første fredag hver mnd ? Jeg har dessverre ikke mulighet til å selv møte opp (blir litt langt å reise 14.000km), men hadde vært utrolig spennende om WF medlemmer arrangererte små pilskvelder i de forskjellige norske byene. Jeg tror ikke det skulle vært noe problem å arrangert noe i Oslo, Trondheim og Bergen.

Jeg går på slike ting her nede i Australia en gang i måneden og det er kjempeflott. Jeg blir kjent med nye fjes hver gang, får tilbakemeldinger fra andre og kan gi tilbakemeldinger til andre i retur. Samtidig er det godt å komme seg ut litt å møte likesinnede.

Topp