Høy PR, uten innlenker

Erlend

Medlem
Hei!

Jeg har sett flere nettsider, som har nesten ingen innlenker, men har høy Page Rank. Se for eksempel denne siden: financehype.com

Den nettsiden har nesten ingen innlenker, men har PR 5. Hva er grunnen til dette?

i-net

WF 09
Msites Ltd, det syns jeg var en bastant påstand. Så du mener altså at hvis man lager en side med kjempebra innhold men bare har linker fra sider med Pagerank 0-1 så er det mulig å få Pagerank 4-5 eller bedre?

Det tror jeg ikke noe på altså...
Erlend: Den siden du sikter til har mange gode linker til seg da. Et enkelt søk jeg gjorde, viste jo f.eks. at denne PR5 siden: hmtnyc.org/ linker til siden du sikter til....

J

Jiberish

Guest
Msites Ltd, det syns jeg var en bastant påstand. Så du mener altså at hvis man lager en side med kjempebra innhold men bare har linker fra sider med Pagerank 0-1 så er det mulig å få Pagerank 4-5 eller bedre?

Det han sa var vel at det ikke bare er det som har noe å si. Noe de fleste er enig i vil jeg tro.

Gaasehud

Medlem
Jeg er ikke sikker, men godt mulig det er andre ting enn innlenker som spiller inn, når det gjelder PR. Men så er det jo greit å huske på hva du egentlig er ute etter – vil du ha PR eller innlenker? Det er nødvendigvis ikke synonymt.

Du vil vel heller komme høyt opp i SERP, enn å briefe med høy PR. Men så betyr jo PR noe for nettopp dette, men riktig hvor mye vet ingen. (Bortsett fra det store Google-dyret, men det er jo et dyr. Vanskelig å kommunisere med sånne, vet du.)

Msites Ltd

Livsnyter
i-net: Det var ingen påstand - det var informasjon om at det er helt andre ting enn innlinker som spiller inn også!

Jeg har selv fått god PR på sider som det ikke er linket til så og si i det hele tatt! Og, i alle fall ikke fra andre med høy PR!

Topp