Hei.
Jeg har en del betalinger til freelancere i utlandet. Disse blir betalt med paypal, med visa kort tilkoblet slik at transaksjone kommer opp i nettbanken også. Bilaget for disse betalingene løser jeg på følgende måte:
Lager en forside (se vedlegg) som inneholder bilagsnr, dato, info om hva kjøpet gjelder, antall, enhetspris, sum pris osv). I tillegg så legger jeg inn (i samme pdf dokument) en utskrift fra paypal som viser transaksjon (viser fra valuta til valuta osv) og utskrift fra banken som viser samme transaksjon i norske kroner (og at den er trekt fra visa kortet via paypal).
Er dette ett gyldig bilag som kan brukes i regnskapet, og som jeg kan får fratrekk for utgiften med?
Må man avstemme bankkontoen som denne betalingen ble utført fra eller kan man holde bankkonto som man brukte til betaling av denne transaksjonen utenfor regnskapet? (har brukt privat bank kort til betaling og har ett enkeltperson foretak).
Jeg har en del betalinger til freelancere i utlandet. Disse blir betalt med paypal, med visa kort tilkoblet slik at transaksjone kommer opp i nettbanken også. Bilaget for disse betalingene løser jeg på følgende måte:
Lager en forside (se vedlegg) som inneholder bilagsnr, dato, info om hva kjøpet gjelder, antall, enhetspris, sum pris osv). I tillegg så legger jeg inn (i samme pdf dokument) en utskrift fra paypal som viser transaksjon (viser fra valuta til valuta osv) og utskrift fra banken som viser samme transaksjon i norske kroner (og at den er trekt fra visa kortet via paypal).
Er dette ett gyldig bilag som kan brukes i regnskapet, og som jeg kan får fratrekk for utgiften med?
Må man avstemme bankkontoen som denne betalingen ble utført fra eller kan man holde bankkonto som man brukte til betaling av denne transaksjonen utenfor regnskapet? (har brukt privat bank kort til betaling og har ett enkeltperson foretak).