Gullnummer selges

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hvordan vet du at du har vært på forskjellige sentraler?

Disse sentralene som jeg snakker om er ofte ganske store, og det er gjerne bare en pr. kommune...

Jeg vet. Det er snakk om tre forskjellige sentraler. Det er i alle fall i disse sentralene omkoblinger i forhold til DSL og slikt finner sted. Kan umulig forestille at driftsnettet til gode, gamle Televerket ble bygd i forhold til kommunestrukturen i Norge.

Før i tiden var det en stor sentral i vert tettsted. Der satt sentralborddamene. Hvert tettsted har i utgangspunktet hatt en nummerserier. Her for eks var det lenge 5651 alle nummer begynte på. Men nå i det siste har de gått over til og bruke andre siffer også. For eks 5653.

Daniel

MobyDick

New Member
hva de tekniske detaljene er er jeg usikker på, men markedet for fast-tlf nummer er veldig lite. tror kun absolutte klassenummere er verdt noe særlig, spesielt siden fast-telefoni er på vei ut. men type 2222 3322 osv er det nok penger i.

og til deg som sa at alle nummere er unike, så er det jo sant nok det :) men i visse bransjer som snekker, rørlegger, div håndtverker for eksempel er det key med et lett nummer. 98345214 funker dårlig da. bedre å investere noen tusenlapper, spesielt hvis man starter opp nytt og bruker hundre tusen + på bil, verktøy og liknende.

Topp