Gullnummer selges

MobyDick

New Member
Selger alt av gullnummere til mobiltelefon. Priser fra 200 kr for sølv/bronsenummer og oppover til svært sjeldne nummere. Ta kontakt hvis interessert.

picxx

WF 09
Hvilke nummer kan du tilby?
"alt" er veldig bredt.... jeg vil ha 900 00 000, kan du skaffe det?

MobyDick

New Member
Definisjonen på gullnummer er kanskje det bredeste som finnes i det norske sprog... feks chess definerer det som 3 like tall på rad, dvs 923 777 84 er i deres øyne et gullnummer (noe det selvfølgelig ikke er)

har nr som
4000 2131
47 47 74 47
41 38 41 41
98 12 12 98
41 38 2222
41 38 38 38
41 34 9999
91 9999 83
91 9999 12
95 5555 37
95 5555 68

og mange andre...

Tony J

Alle skal få
Gi meg dine beste nummer og pris på dette på innboks.

Prisene må være aktuelle og ikke priser som du finner på finn . no

Ps: Jeg kjøpte et gullnummer med 5 stk 0'er for 2000 kr for noen
år tilbake.

Tony

Definisjonen på gullnummer er kanskje det bredeste som finnes i det norske sprog... feks chess definerer det som 3 like tall på rad, dvs 923 777 84 er i deres øyne et gullnummer (noe det selvfølgelig ikke er)

har nr som
4000 2131
47 47 74 47
41 38 41 41
98 12 12 98
41 38 2222
41 38 38 38
41 34 9999
91 9999 83
91 9999 12
95 5555 37
95 5555 68

og mange andre...

MobyDick

New Member
hva man kaller realistiske priser kommer jo ann på øyet som ser... føler iallefall selv at mine er ganske bra satt, 95% på finn er jo fullstenig latterlig. men desto bedre for meg :)

MobyDick

New Member
5 0er på slutten? xxx 00 000? da er 2000 en bra pris, han typen hadde nok bommet på markedet. hvis ikke et par år siden er type 5-6 år siden da.

einaro

New Member
Er det noen grunn til at alle gullnummer er mobilnumre? Er det ikke tillatt å omsette fasttelefoni-nummer?

Santo

Active Member
Er det noen grunn til at alle gullnummer er mobilnumre? Er det ikke tillatt å omsette fasttelefoni-nummer?

Fasttelefoni-numre kan ikke flyttes rundt. Numrene tilhører ulike sentraler. Så om du f.eks. flytter får du ikke med deg telefonnummeret ditt, med mindre du flytter såpass kort at du fortsatt sogner til den samme sentralen.

Så det er nok dette som gjør salg vanskeligere innenfor fasttelefoni-verdenen.

Det finnes dog ett unntak og det er dersom du går over til IP-telefoni. Da kan du flytte hvor som helst og likevel "få med deg" det gamle nummeret ditt.

Jeg vil tro at det er mulig fordi nummeret fortsatt "ligger på den gamle sentralen", men at det teknisk sett knyttes opp mot IP-telefoni leverandøren, og at det igjen gir deg geografisk frihet til å være hvor du vil.

Sist redigert:

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Fasttelefoni-numre kan ikke flyttes rundt. Numrene tilhører ulike sentraler. Så om du f.eks. flytter får du ikke med deg telefonnummeret ditt, med mindre du flytter såpass kort at du fortsatt sogner til den samme sentralen.

Det kan umulig stemme. Inntil jeg kuttet ut min fasttelefon har jeg flyttet tre ganger mellom forskjellige telefonsentraler og alltid fått med meg nummeret mitt. Dog innen samme kommune, mulig det ligger noen begrensninger der.

Santo

Active Member
Det kan umulig stemme. Inntil jeg kuttet ut min fasttelefon har jeg flyttet tre ganger mellom forskjellige telefonsentraler og alltid fått med meg nummeret mitt. Dog innen samme kommune, mulig det ligger noen begrensninger der.

Hvordan vet du at du har vært på forskjellige sentraler?

Disse sentralene som jeg snakker om er ofte ganske store, og det er gjerne bare en pr. kommune...

einaro

New Member

Så det er nok dette som gjør salg vanskeligere innenfor fasttelefoni-verdenen.

Det finnes dog ett unntak og det er dersom du går over til IP-telefoni. Da kan du flytte hvor som helst og likevel "få med deg" det gamle nummeret ditt.

Jeg vil tro at det er mulig fordi nummeret fortsatt "ligger på den gamle sentralen", men at det teknisk sett knyttes opp mot IP-telefoni leverandøren, og at det igjen gir deg geografisk frihet til å være hvor du vil.

OK, grunnen til at jeg spør er at jeg har noen numre som ikke er helt uefne. Jeg har forlengst portert dem fra Telenor til en VoiP-leverandør (eller, snarere en leverandør av SIP-trunken, jeg har egen PBX). Men nå kan jeg jo bruke disse numrene uansett hvor jeg er i verden, så jeg kan ikke sånn umiddelbart se at det skulle være noe problem å flytte dem. Sånn sett kunne jeg jo ha flyttet hele PBXen til en VPS i Bangladesh om det hadde hatt noe for seg, så spørsmålet er kanskje ikke så mye hvorvidt det er mulig rent teknisk, men om det er tillatt. Altså om du har samme "eierskapet" til et fasttelefoninummer som et mobilnummer, eller om noen (f.eks. Telenor) kan legge seg borti det om du forsøker å selge det. Såvidt jeg har skjønt er det Telenor som "eier" numrene uansett hvilken leverandør det rent teknisk ligger hos.

Topp