Definisjonen på gullnummer er kanskje det bredeste som finnes i det norske sprog... feks chess definerer det som 3 like tall på rad, dvs 923 777 84 er i deres øyne et gullnummer (noe det selvfølgelig ikke er)
har nr som
4000 2131
47 47 74 47
41 38 41 41
98 12 12 98
41 38 2222
41 38 38 38
41 34 9999
91 9999 83
91 9999 12
95 5555 37
95 5555 68
og mange andre...
Priser fra 200 kr for sølv/bronsenummer og oppover til svært sjeldne nummere. Ta kontakt hvis interessert.
Er det noen grunn til at alle gullnummer er mobilnumre? Er det ikke tillatt å omsette fasttelefoni-nummer?
Fasttelefoni-numre kan ikke flyttes rundt. Numrene tilhører ulike sentraler. Så om du f.eks. flytter får du ikke med deg telefonnummeret ditt, med mindre du flytter såpass kort at du fortsatt sogner til den samme sentralen.
Det kan umulig stemme. Inntil jeg kuttet ut min fasttelefon har jeg flyttet tre ganger mellom forskjellige telefonsentraler og alltid fått med meg nummeret mitt. Dog innen samme kommune, mulig det ligger noen begrensninger der.
Fasttelefoni-numre kan ikke flyttes rundt. Numrene tilhører ulike sentraler. Så om du f.eks. flytter får du ikke med deg telefonnummeret ditt, med mindre du flytter såpass kort at du fortsatt sogner til den samme sentralen.
Så det er nok dette som gjør salg vanskeligere innenfor fasttelefoni-verdenen.
Det finnes dog ett unntak og det er dersom du går over til IP-telefoni. Da kan du flytte hvor som helst og likevel "få med deg" det gamle nummeret ditt.
Jeg vil tro at det er mulig fordi nummeret fortsatt "ligger på den gamle sentralen", men at det teknisk sett knyttes opp mot IP-telefoni leverandøren, og at det igjen gir deg geografisk frihet til å være hvor du vil.