Hei. Jeg har fått i oppgave å gjøre dette:
Definer variabler for fornavn, etternavn, alder, adresse og telefonnummer. Bruk beskrivende variabelnavn (f.eks fornavn, etternavn etc). Skriv så ut variablene etter følgende eksempel: Per Hansen er 23 år og bor i Osloveien 23. Han har telefonnummer 12345678.
Utvid oppgaven med en variabel for kjønn (mann/kvinne). Sett denne variabelen sammen med de andre og test på denne for å bestemme om det skal stå ”Han” eller ”Henne” før telefonnummeret.
Har noen problemer med den siste delen.
Dette har jeg gjort hittil:
Skal jeg bruke if løkke eller hvordan er det jeg skal det?
Definer variabler for fornavn, etternavn, alder, adresse og telefonnummer. Bruk beskrivende variabelnavn (f.eks fornavn, etternavn etc). Skriv så ut variablene etter følgende eksempel: Per Hansen er 23 år og bor i Osloveien 23. Han har telefonnummer 12345678.
Utvid oppgaven med en variabel for kjønn (mann/kvinne). Sett denne variabelen sammen med de andre og test på denne for å bestemme om det skal stå ”Han” eller ”Henne” før telefonnummeret.
Har noen problemer med den siste delen.
Dette har jeg gjort hittil:
PHP:
<?php
$fornavn = "Per";
$etternavn = "Hansen";
$alder = 23;
$adresse = "Osloveien 23";
$tlfnr = 12345678;
echo $fornavn . " " . $etternavn . " er " . $alder . " år og bor i " . $adresse . ". Han har telefonnummer " . $tlfnr;
?>
Skal jeg bruke if løkke eller hvordan er det jeg skal det?