Groupon spørsmål

Martin R

Medlem
Hei,

Jeg leste akkurat en artikkel i "TV2".
Klager mot groupon at kundene ikke får det de kjøper.
Det er ei dame som handlet hos et vaske firma, senere var firmaet lagt ned.
Klagestorm mot Groupon - TV 2 Underholdning

Siden de har fått mange klager så kommer jeg ikke til å handle hos de, siden de virker så useriøse.

Noen som har vurdert å lagt ut annonse hos de?
Noen som har kjøpt et godt deal tilbud hos de?

picxx

WF 09
Groupon kan vel ikke lastes for annonsørene, like mye som finn.no kan lastes for alle de private og firmaer som selger via deres tjeneste.
På tide folk begynner å se forskjell på epler og appelsiner.

Dag Frogner

Supermedlem
De har tydeligvis en del misfornøyde brukere etter hva man kan dømme av kommentarfeltet på artikkelen du linker til, men svindlere er de jo ikke.

Jeg tror at veldig, veldig mange ikke leser avtalen godt nok og da kan man jo takke seg selv for at man ikke får brukt kupongen slik man ønsket.

Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
På den andre siden har man selgere -- og det er viktig for de å forstå at groupon-kunder må regnes som engangskunder; mange kjøper noe de ellers ikke ville kjøpt - så regn med en god del retur osv.
De spørte meg også om hagebelysning; jeg tenkte at det var kjekt men så tenkte jeg meg om igjen. Da var det ikke kjekt lenger.

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg tror at tjenester som Groupon passer bra for alle businesser hvor kundene vil komme tilbake senere, men ikke for "resten".

Jeg vet at Sweetdeal Grenland (hvor jeg bor) selger desidert mest av spa/massasje og restaurant-kuponger. Dette er jo steder som folk kommer tilbake til, så dersom man gjør en god jobb, vil man jo ha fått seg mange nye kunder, selvom man ikke tjener noe særlig der og da.

Jeg har faktisk en kampanje hos Sweetdeal nå, og er litt spent på hvordan det går.

God påske!

Selvom jeg ikke får mye igjen i kroner og øre, tror jeg folk vil anbefale meg videre dersom jeg gjør en god jobb.

En annen ting som er viktig å merke seg med Groupon; de betaler deg som firma kun for de kundene som faktisk bruker kupongene sine. Det er ofte mange som glemmer bort kupongen de kjøpte, og dersom de ikke bruker den, tar Groupon alle pengene selv.

Sweetdeal betaler uansett om kundene bruker kupongene eller ikke.

knippsen

Medlem
En annen ting som er viktig å merke seg med Groupon; de betaler deg som firma kun for de kundene som faktisk bruker kupongene sine. Det er ofte mange som glemmer bort kupongen de kjøpte, og dersom de ikke bruker den, tar Groupon alle pengene selv.

Seriøst? Det er jo helt bak mål. Folk har jo faktisk kjøpt et tilbud om en tjeneste fra deg, selv om de ikke benytter seg av tilbudet. Groupon er jo bare mellomleddet.

Da skjønner jeg ihvertfall hvordan Groupon tjener pengene sine...

knippsen

Medlem
Groupon kan vel ikke lastes for annonsørene, like mye som finn.no kan lastes for alle de private og firmaer som selger via deres tjeneste.
På tide folk begynner å se forskjell på epler og appelsiner.

Tja, i følge Groupon selv så er det de som har ansvaret for kuponger som ikke fungerer som de skal.

Fra artikkelen:

"Dersom du har kjøpt en kupong som det er noe feil med, er det Groupon sitt ansvar, ikke firmaet som kupongen gjelder.

– Det er helt klinkende klart at det er Groupon sitt ansvar. Derfor vil alle som har kjøpt en vare eller tjeneste som ikke kan leveres innen den fristen vi har satt i dealen ved kjøpstidspunktet alltid kunne få tilbake sine penger av Groupon, avslutter Johansen."

Det vil bli feil å si at de er svindlere, mulig at vilkårene ikke alltid er like bra. Det blir litt som å booke fly med ryanair, man får normalt det man betaler for.

Personlig er jeg ikke særlig glad i kupongtjenester.

ChrisE

Medlem
Jeg har bestilt et knivsett igjennom Groupon.no for sirka 2 måneder siden. Produktet har aldri kommet i posten. Jeg sendte en e-post til kundeservice for å spørre hvor knivene blir av. Da fikk jeg svar at de vil komme rett etter påske. Jeg har enda ikke mottatt noen kniver.

Jeg har også venner som har bestilt produkter igjennom groupon.no, men aldri mottatt det de har bestilt. Kundeservice har ikke svart dem på mail og ikke tar de telefon.

Når jeg la dette ut på Groupon` facebook sider, så ble innlegget mitt slettet og en kommentar ble skrevet med mitt fullenavn etterfulgt med en setning som inneholdt ordet "støtende". Jeg har ikke lengre mulighet til å kommentere noe der inne, så nå kan det virke som jeg har skrevet et støtende og en lite objektiv melding til dem.

Dette er for dumt...

looper

Medlem
Jeg tror rett og slett at dette er et problem for Groupon. Da de er avhengig av at annonsørene leverer som avtalt, og gjør de ikke det så har skaden skjedd. Det blir vel heller riktig å sette spørsmålstegn på hvordan de behandler slike saker. Men dette er ingen unnskyldning for å moderere Facebook. Nå kommer det jo ann på hvilken måte du skrev du kommentaren på. Det er jo litt hodebry dette, hvordan takler en egentlig negativt kritikk på Facebook? Men diskusjonen blir OT.

Men de omsetter jo en del dealer så at det er noen stygge klagesaker kommer vi nok ikke unna.

sindre2104

New Member
Jeg har bestilt et knivsett igjennom Groupon.no for sirka 2 måneder siden. Produktet har aldri kommet i posten. Jeg sendte en e-post til kundeservice for å spørre hvor knivene blir av. Da fikk jeg svar at de vil komme rett etter påske. Jeg har enda ikke mottatt noen kniver.

Jeg har venta 7 måneder på samme knivsett... Slo til på en deal i fjor høst.. Har mailet masse, med dem. Dårlig respons tilbake. Har også kontaktet leverandøren av knivene. De sa kun at det var groupon sitt problem. Groupon sier de skal ordne opp, men det skjer ingenting:p

Topp