Greia med OL i Kina

picxx

WF 09
Sorry picxx, men at Kina er nærmest tilbakestående når det gjelder utvikling av infrastruktur og livskvaliet er ingen unnskyldning.

Det er ingen unnskyldning, det er et faktum! ;)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ja, men du bruker det allikevel som en unnskyldning for hvorfor det er mer godtatt og akseptabelt i Kina. Og det synes jeg blir for tynt. Selvfølgelig foregår det fortsatt dyremishandling i Norge enkelte steder, men så snart det blir offentliggjort blir det slått hardt ned på med en gang. Om noen finner ut at det er hundrevis av hunder som blir misbrukt et sted i Kina kommer heller alle sammen på middagsfest, hvor vorsspillet går ut på å denge ei utsulta bikkje på 6 år som aldri har snudd seg mer enn 15 grader.

TorsteinO

Art Director & grunder
For 30 år siden var det en gjeng nordmenn som lå fastlenket i Alta, som også brutalt ble fjernet med makt. Poenget er at mens man i norge har hatt en eksplosiv utvikling innen infrastruktur og livskvalitet har man i andre land omtrent stått stille flere tiår (om ikke hundreår).
En kan ikke forvente at land som f.eks. yemen og kina skal forandre seg over natta bare fordi vesten sitter på barrikadene med demonstrasjoner og boikotter. En bør være villig til å finne andre løsninger, slik at flokene har en mulighet til å løse seg over tid.

Tjaaaa... alta-utbyggingen var ganske omstridt, sant nok, men såvidt jeg husker ble vel ingen henretta i den forbindelse...

picxx

WF 09
Ja, men du bruker det allikevel som en unnskyldning for hvorfor det er mer godtatt og akseptabelt i Kina.

Jeg bruker det ikke som noen unnskyldning Kenneth, all den tid jeg ikke unnskylder det Kina gjør. Jeg har heller ikke forsvart det de gjør om du leser mine tidligere tråder. Jeg konstanterer kun faktum, men om du ønsker å avfeie faktum med en flåsete kommentar om at 'det er ingen unnskyldning' får du selvsagt gjøre det, men det forandrer likevel null og niks på forholdene i Kina.

Men, det kan selvsagt brukes som et påskudd til å delta i boikott og demonstrasjoner, metoder vesten er veldig flinke til å bruke, men som er ekstrem lite betydningsfulle i sin virkning når det kommer til slike land. Nevn gjerne en eneste ting demonastrasjonene og den massive misnøyen mot kina har utrettet så langt. Niks - nothing - nada....

Sist redigert:

picxx

WF 09
kina er voldsomt avhengig av å få solgt varene sine, mens det finnes mange andre steder man kan få kjøpt det samme.

Vesten er, og vil fremover bli voldsomt avhengig av kina, så akkurat der sparker nok høna begge veier ;)

Topp