Hei,
Som leder for iProspect Norge ønsker jeg å komme med et lite innlegg i diskusjonen her, da det kan se ut til at det er noen misforståelser rundt hvordan "artikkelen" ble til.
Som Msites skriver, så har iProspect og Carat felles eiere - noe som bl.a. tydelig fremkommer av iProspects nettsider.
"Artikkelen" det vises til, er ingen artikkel skrevet av en journalist, men et innlegg i en diskusjon som foregår på Kampanje for tiden. I innlegget bygger Otto Narvestad sin argumentasjon bl.a. på en studie vi i iProspect gjennomførte nylig, og det er da naturlig kutyme på nett å lenke til denne.
Videre er det ikke alle lesere av Kampanje som har klart for seg hva PPC / søkemotorannonsering og SEO er, og det er da også naturlig å lenke til sider der disse tjenestene beskrives ettersom dette er temaet i Narvestads innlegg. Narvestad kunne ha lenket til Wikipedia, men om vi tar en titt på Wikipedias beskrivelser av
PPC og
SEO, så ser vi at de er skrevet fra et mye mer teknisk ståsted som fort blir "gresk" om man har en media og markedsførings-bakgrunn - som Kampanjes lesere stort sett har.
Jeg legger ikke skjul på at denne type lenker både har en positiv effekt i forhold til kortsiktig trafikk til iProspect.no fra Kampanje.com og også noe i forhold til SEO, men det er da å oppfatte som en liten bonus for at vi faktisk har dette innholdet på våre nettsider.
Mvh
Sander Alten