gratis markedsføring

Saida80

Medlem
Hei :)

Jeg er i ferd med å starte min nettbutikk, og har en del spørsmål om markedsføring :)
jeg leser at det er mange her med mye erfaringer, dere kan så mye og det er så fint at man kan hjelpe hverandre med det man kan:)

Jeg vil begynne med alle gratis markedsførings metodene som er gratis først til å begynne med også de billigste og effektive, det jeg har tenkt å bruke så langt er :
Facebook
google analytics
visittkort

det finnes sikkert flere, men jeg vet ikke hva som er fornuftig å begynne med i tillegg til disse ?? jeg er veldig takknemlig hvis dere kan dele deres kunnskap :)

hva med google adwords?? er det effektivt, koster det mye?

på forhånd takk

Facebook er svært lite gratis. Men en god start når det gjelder å invitere venner. Når du gjør det må du ta personlig kontakt med deg og for fortelle om nettbutikken din.

Når det gjelder Google analytices er dette ikke noe måte man markedsfører på, men et system som holde orden på statistikk på dine nettsider.

Visitkort føler jeg er smart ting å ha, og noe man alltid bør ha i lommeboken.

Ellers kan man få tjene bra med penger om man brukes Google Adwords riktig og at det ikke er for hard konkurranse. Utfordringen er å bruke det riktig.

Saida80

Medlem
takk takk, men hvor mye er det man betaler for Google Adwords? er det andre smarte metoder man kan bruke? hva med e-post markedsføring?

Ole Avranden

utvandret
Prisene på Google Adwords varierer fra søkeord til søkeord, etter et slags auksjonsprinsipp.

E-post markedsføring til eksisterende kunder er en god løsning. Å sende ut e-poster til kjøpte adresselister er en særdeles dårlig løsning, da mottakerne hater det som pesten.

timepoint

Medlem
Tips til markedsføring nettbutikk - startup

Hei.

Som tidligere sagt, en egen Facebook Side er gratis og en bra måte å Connecte med venner og kjente + alle kundene som er interessert i å vite mer.
Legg ut bilder i feeden, og annet spennende som skjer rundt butikken.

Da det det kommer til rent nettsalg så er PPC, og Adwords en bra start.
Her kan du også sette på Remarketing for de som har besøkt annonsen din tidligere.
Starter du med eks 50 kr pr dag og klikkpris på eks 10, vil du merke responsen eller fraværet av den i løpet av noen uker.
Lag annonsene veldig smale og nisjepreget. Altså egen annonser for "Sandaler" og egen annonser for "Skinnvesker". Da får du bedre klikk og høyere Qualityscore i Adwords.

Andre gratis tips:
- Send mail til blogger/ motemagasiner, og spør om en sak, da noe med nyhetsverdi.
Eks: Nyhet. Nettbutikk som satser kun på skinn. e.l.
- Join noen forumer om mote, og nevn nettbutikken i sammenheng med andre større brands..
Eks. Noen spør om tips til hvor finner jeg kule vesker? Du svarer: har god erfaring med bl.a. xx,xx,yy, zzz og bbb.

Topp