Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gratis frakt over et visst beløp

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg leker meg litt med Woocommerce og har satt det slik at man får gratis frakt over en viss ordresum. Det er jo greit nok, men det kommer fortsatt opp "Fast frakt" og "Gratis frakt".

Er det mulig å gjøre det slik at det automatisk kun kommer opp "Gratis frakt" når ordrebeløpet er over det som krever for å få gratis frakt? Altså at det er det eneste alternativet?
 

Beergear.no

Medlem
Hva om du setter opp gratis frakt som default. Så legger du inn gratis frakt f. Eks over 1000 kr. Da skal gratis frakt dukke opp som førstevalg (være valgt) når kunden har varer for over 1000 i handlekurven. Før dette skal den ikke synes. Da må jo kunden gå å aktivt velge bort gratis frakt. Noe h*n neppe gjør :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Både ja og nei. Har søkt litt, men det meste jeg finner av shipping-plugins til Woocommerce går på at man kan sette opp forskjellige fraktpriser basert på vekt, størrelse etc.

Så vidt jeg vet er dette innebygget i Woocommerce uansett (om mulig ikke like god som med en plugin), og jeg har ikke funnet noe som gjør det jeg trenger.

Er jo ingen krise å ha det sånn som nå, men jeg tipper at noen begynner å lure når det står gratis frakt som standard, men også et alternativ som koster penger. ;)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Prøv å slenge inn dette i functions.php

PHP:
// Hide standard shipping option when free shipping is available
add_filter( 'woocommerce_available_shipping_methods', 'hide_standard_shipping_when_free_is_available' , 10, 1 );

/**
* Hide Standard Shipping option when free shipping is available
*
* @param array $available_methods
*/
function hide_standard_shipping_when_free_is_available( $available_methods ) {

if( isset( $available_methods['free_shipping'] ) AND isset( $available_methods['flat_rate'] ) ) {

// remove standard shipping option
unset( $available_methods['flat_rate'] );
}

return $available_methods;
}

fant den på wp-forumene, har ikke testet enda men koden ser lovende ut, så gjør den om til en plugin og tester litt...
 
Sist redigert:

Tdot

New Member
with table rate shipping you can easily do this. You can set limits - so everything under kr 1000 costs Xkr in shipping and if they get over kr1000 in stuff to buy then shipping is free. You can also add weight based price categories with free shipping if they spend over kr1000
 

Tdot

New Member
@Tdot - man kan egentlig gjøre det uten table rate shipping også, å gi gratis frakt over et visst beløp er en standardfunksjon i woocommerce, MEN av en eller annen tåpelig grunn blir "standard"-frakten fremdeles også stående synlig, sammen med "gratis"-valget. Det den funksjonen over gjør, er å skjule "standard"-frakten når gratis er tilgjengelig.

Ok, I suppose you are right. I have used the table rate shipping module for a while now I forgot what was availble out of the box. I use the weight rated shipping a lot (which also splits by location) which is why I have it.
 
Topp