Google Wave - nyttig?

Synes Google Wave allerede nå funker fint til å samarbeide over prosjekter, dele tanker, skisser og ideer. Blir nok bedre etterhvert som produktet blir utviklet også.

Personlig vill jeg hatt mulighet for å: stenge ute noen, printe ut, lagre hele dokumentet som en pdf, printe ut. Ting jeg kom på nettopp nå.

Men produktet blir helt sikkert utviklet videre og blir bedre med tid og stunder enn det alt er.

Helge

Profesjonell Googlesøker
Har ikke brukt det så mye (utenom til å spille soduko elns med en kompis) :p

Men blir nok bedre etterhvert som flere kommer inn og finner et skikkelig bruksområde til det :p

Msites Ltd

Livsnyter
Har foreløpig bare brukt det til å dele litt ideer etc. Men, for meg ser jeg at det kan bli nyttig i forhold til noe deling av prosjekter som man samarbeider på etc.

Dette kan være forretningsplaner, kontrakter, artikler etc som man utformer med andre. Det er enkelt å gjøre det effektivt og "live"....

Nextri

Rebel
Kommer til å være veldig lite nyttig, så lenge bare et fåtall bruker det. Det å få med massene til å bruke det kommer til å bli en stor utfordring. Mye med tanke på at det ikke går an å forklare til noen hva det går ut på.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
For folk som vil bruke Wave i forbindelse med jobb ser jeg så absolutt for meg at det kun vil være bra dersom man skal samarbeide om et prosjekt hvor man ikke sitter i samme bygning. Det hele funker jo kjapt fortalt ved at du ser hva jeg har gjort på prosjektet i sanntid. Ellers må jeg jo si at jeg er enig med Nextri. Det er vanskelig å forklare helt hva det går ut på, og jeg syns faktisk ikke Google selv har vært så flink på det heller.

Rett etter jeg logget inn endte jeg opp med å se noen Youtube-videoer som skulle forklare tjenesten. Hehe, riktignok kom jo denne med at "Dersom du klikker der og der vil det og det skje" og jeg klikket jo jeg. Helt til jeg kom tilbake til videoen og fant ut at fortsettelsen var "Ikke klikk nå, da forsinner nemlig denne videoen." Hehe, typisk slike gamlinger som meg som alltid skal ha det litt for travelt med ting.

Google prøver så mange forkjellige greier, og jeg tror ikke Wave blir like mye brukt som Gmail.

Topp