Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google vs MSN vs Yahoo

Gaasehud

Medlem
Mulig jeg er helt på jordet, har ikke lest gjennom og satt meg inn i debatten her, men vil bare skyte inn at Live Search trolig skifter navn til Kumo eller lignende. som digi.no sier "er ikke det nåværende navnet godt nok mot konkurentens som har blitt et verb". Det er nok noe der, blir spennende å se videre. Forsåvidt er jeg enig i at Google er, om ikke kongen, den "største" og mest vellykkede. :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Mulig jeg er helt på jordet, har ikke lest gjennom og satt meg inn i debatten her, men vil bare skyte inn at Live Search trolig skifter navn til Kumo eller lignende. som digi.no sier "er ikke det nåværende navnet godt nok mot konkurentens som har blitt et verb". Det er nok noe der, blir spennende å se videre. Forsåvidt er jeg enig i at Google er, om ikke kongen, den "største" og mest vellykkede. :)

At Live Search kommer til og endre noe navn har jeg mine stor tvil om. Har ikke Live Home akkurat blitt lansert da, der Live Search og alle andre tjenester inne i dette systemet har blitt inkludert?

Den siste tiden har jeg lagt merke til stadig flere treff fra Live Search i statistikk, men når jeg går tilbake til Live Search for og sjekke hva jeg rangerer på, da finner jeg ikke meg selv i søkeresultatene en eneste plass. Jeg forstår rett og slett ikke hvor trafikken kommer fra.

Kumo? Hvorfor Kumo?
 

Gaasehud

Medlem
Ja, spør ikke meg om de skifter navn eller ikke. Men folka veit i hvert fall hva de gjør, om de gjør det.

Når det gjelder navnet:
Ordet er japansk, og betyr sky eller edderkopp – sistnevnte et begrep ofte referert til i forbindelse med søkemotorers innsanking av informasjon på nettet (som i web spider eller web crawler) og førstnevnte som et av de «hotte» internettbegrepene om dagen.

Og så er det jo et enkelt, kort navn, man som regel skriver riktig og muligens fengende. :)
 

PelleK

Medlem
Jeg har optimalisert forsiden min for norske søk, og alt annet innhold for engelske. Hele siden er på engelsk, men endte opp med å rate Top3 for populære søkeord som Flash Spill og Gratis Spill, så beholdt tittelen på siden.

uansett, jeg får derfor i forhold til yahoo og google lite trafikk fra norske søkemotorer, men kvasir og abcsok er de som sender meg mest.

Utenom det er det mye rart som skjer med live.com, som plutselig i det siste har sendt meg ca 2000 nye visitors om dagen de siste ukene, og aldri har sendt noe betydelig trafikk før, selvom mange av under-sidene mine har vært oppe i flere uker.
 
Topp