Google glass kommer nok til å slå ann på enkelte områder, feks byggebransjen. En app som bruker sensorer og gps for å vise byggetegninger o.l nå du kikker mot området bygget skal stå. Men at alle kommer til å gå rundt med det ser jeg ikke for meg.
Da måtte både gps og akslerometeret ha vært veldig mye mer nøyaktig, evt må man nok kombinere med noe annet, for tar jeg ikke helt feil er det minst +/- 10 meter (altså kanskje mer, sånt kommer an på hardwaren inni der) og +/- 10 grader på retningen, og høye bygninger i nærheten kan ødelegge, osv, så... vel... det kunne blitt like mye forvirring som hjelp av tegninger som ble vist SÅ unøyaktig. Men ideen er god, bare de får til noen ekstra dingser som kan hjelpe til med nøyaktigheten. (se
Measuring Smartphone GPS accuracy - Oplopanax Horridus)
Noe litt liknende (altså at man har en "HUD" rett i synsfeltet, og med alt vi nå bruker smartphones til, osv) kommer det sikkert til å bli etterhvert, men jeg kan aldri tenke meg at det blir den nåværende utgaven som kommer til å slå an. Det minner egentlig litt om den svinedyre chromebooken google lagde nå for litt siden, mer "proof of concept" enn noe jeg tror de egentlig regner med at skal selge.
Også skulle det ikke forundre meg om Apple blir de første som får til en virkelig godt fungerende løsning...