Google finner feil

Tony J

Alle skal få
Hvis jeg har 2 domener

møbler.no

mobler.no

Så googler jeg "møbler.no"

Så skriver google , mente du "mobler.no" når jeg søker etter møbler.no ,
hvorfor det?

zapotek

Medlem
Dersom møbler.no er et knøttlite nettsted som ingen søker etter og mobler.no er et gigantisk nettsted med bøttevis av innlenker som det gjøres f.eks. 2000 søk på hver eneste dag, tror vår alles yndlingssøkemotor at det er dette nettstedet du leter etter.

Det er grunnen til at den foreslår "mente du mobler.no?".

Tony J

Alle skal få
Dersom møbler.no er et knøttlite nettsted som ingen søker etter og mobler.no er et gigantisk nettsted med bøttevis av innlenker som det gjøres f.eks. 2000 søk på hver eneste dag, tror vår alles yndlingssøkemotor at det er dette nettstedet du leter etter.

Det er grunnen til at den foreslår "mente du mobler.no?".

Enn hvis jeg eier begge domenene? Hvor innholdet ligger på mobler.no mens møbler står som forward på til mobler? Går det an å kjøre innholdet mot møbler.no og mobler.no samtidig? eller må jeg velge en av de? I så fall vil det være smartest og velge "møbler.no" pga det er det som er merkevaren?

Tony

lukaus

New Member
Er det noen av dere som vet hvordan man kan slippe å få feil på nettkartet som inneholder to sider som egentlig har samme innehold, noe som Google misliker. For eksempel, jeg driver nettsiden www.allora. no, som vises både som www. allora. no og www. allora. no/ index.html
Jeg har prøvd å slette "www.allora. no /index.html" fra nettkartet, men jeg fortsetter å motta en feilmelding i Google for Webmasters. Er det noen av dere som har opplevd noe tilsvarende?

Luca

Sist redigert av en moderator:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Enn hvis jeg eier begge domenene? Hvor innholdet ligger på mobler.no mens møbler står som forward på til mobler? Går det an å kjøre innholdet mot møbler.no og mobler.no samtidig? eller må jeg velge en av de? I så fall vil det være smartest og velge "møbler.no" pga det er det som er merkevaren?

Tony

For G sin del har det ikke noe å si om det er mobler.no eller møbler.no - du må velge en av disse, med mindre du kommer til å kjøre forskjellig innehold på disse.
Så du får avgjøre selv hva du liker best.

En 301 redirect ville gjort susen, tipper jeg. Bare G får beskjed.
Utover det har du vel en sitemap.xml som peker rett vei.

Topp