Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google er treeeeg med å indeksere

tulling99

Medlem
Hei,

jeg har startet en ny nettside, og den er bygget opp over samme lest som et titalls andre nettsider jeg har laget de siste 6-7 årene.

Vi har nå skrevet 55 unike og gode artikler de siste to månedene, og fulgt alt av best (antatt) practices.

Men: Google indekseser dem ikke.. Jeg regner med at det vil skje etterhvert, slik som på den siste siden jeg lagde i fjor. Men også da kunne det ta en måned eller to før en ny artikkel ble indeksert.

Jeg ser i Search console at artiklene er gjennomsøkt men ikke enda indeksert.

Er det noen måte å få fortgang i denne tregheten på?
 

Marius_J

Social Engineer
Jeg har også en ny nettside jeg laget i fjord. Denne ble ikke indeksert. Lagde 4-5 linker inn til den nye nettsiden min fra andre nettsider jeg har. Da tok det noen dager så var min nye nettside indeksert.

Vet ikke om dette gjorde at nettsiden ble indeksert. Men du kan jo prøve.
 

johab

New Member
Jeg har også opplevd at det tar flere dager å få ny nettside indexert. Det kan ha vert tilfeldig, men etter jeg linket fra quora ble nettsiden indexert. Klikket også på be om gjennomgang flere ganger inne i Google search console.
Rommet jeg er med på er dette: https://grunderforum.quora.com/?ch=10&oid=1600557&share=396067ef&srid=upovla&target_type=tribe

Quora er ikke så stort i Norge enda, men på engelsk språklige rom rankerr ofte quora svar høyt på serp.
 
Sist redigert:

tulling99

Medlem
Det er ikke selve nettstedet som ikke blir indeksert. Det er alt det nye innholdet vi produserer hver dag..

Jeg får kjøre på med litt lenker fra andre nettsider jeg har, så får vi se om det blir bedre.
 

xdex

Medlem
Jeg startet ett nytt prosjekt på nyåret, gikk 2 - 3 uke så var alt indeksert. Nye artikler tar ca 1-2 dager før de er synlige på Google. Det samme gjelder oppdatert meta data/innhold for eksisterende artikler.
 

tulling99

Medlem
Jeg startet ett nytt prosjekt på nyåret, gikk 2 - 3 uke så var alt indeksert. Nye artikler tar ca 1-2 dager før de er synlige på Google. Det samme gjelder oppdatert meta data/innhold for eksisterende artikler.

Det er jo helt utrolig!! Hva er det du gjør som ikke jeg gjør, det kan jeg ikke forstå. Jeg må vente uker og måneder på at ting skal bli indeksert.. Har du gunna på med tunge eksternlenker?

Det jeg lager er KVALITET, artiklene er skrevet av profesjonelle og vi følger mildt sagt E-A-T osv, og kildebruk. Når det først blir indeksert så går det rett til topps omtrent. Men jeg blir utålmodig.
 

johab

New Member
Siden bloggen min var helt ny ble indexering av nettside og poster omtrent likt. Slik jeg forstår indexering er autoritet og trafikk mer viktig en kvalitet.
Kvalitet er alltid viktig, men Google må prioritere når de indexerer. Derfor blir autoritets sider med mye trafikk indexert raskt (selv om nytt innhold ikke er "høy kvalitet") Det er under selve rankingen kvalitet blir avgjørende.
Men man kan jo teste dette "in the Wild".
Jeg har som sagt en helt fersk blogg.
For 5 minutt siden publisere jeg en ny post. Jeg skal kun linke herfra og fra quora, og komme tilbake med hvor lang tid det tar før den er indexert. Her er blogg post:https://www.greenfunnels.no/hva-kan-du-laere-fra-brian-dean/

Første bildet er en screenshot fra Search console før jeg klikket på "be om indexering"
Andre bilde er info etter jeg trykket på "be om indexering"
 

Vedlegg

  • Screenshot_2022-03-02-18-02-06-04_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2022-03-02-18-02-06-04_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    285,5 KB · Sett: 4
  • Screenshot_2022-03-02-19-16-15-06_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2022-03-02-19-16-15-06_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    228,8 KB · Sett: 2
Sist redigert:

johab

New Member
Bruker også Rankmath, men bare gratisversjon foreløpig..
Da var posten indexert ser jeg.. Ca 3 dager tok det:eek:. På tide å få IndexNow på google også..
 
Topp