Takk for svaret.Det enkleste er vel der om du gir bloggerne en unik url hver som kan trackes - f.eks. med utm_? Se f.eks. http://www.bytefive.com/blogs/understanding-utm_source-utm_medium-and-utm_campaign/.
Er ikke min sterke side dette, men du kan jo gi hver av bloggerne en unik adresse som de skal plassere over tekst eller bilde.
hxxp://dinegenlillenettside.no/?utm_source=blogger-1
hxxp://dinegenlillenettside.no/?utm_source=blogger-2
hxxp://dinegenlillenettside.no/?utm_source=blogger-3
Dermed vil du i din Analytics tilhørende din nettside kunne telle antall klikk som kommer fra hver av de unike kanalene.
Dette sikrer at du kan tracke nøyaktig hvor mange som kommer hvorfra, noe som muligens (?) ikke vil være tilfelle dersom du kun leter opp riktig bloggadresse i henvisningene i Analytics. Med utm-source vil du jo også kunne variere dersom det ligger flere lenker hos den som skal reklamere for deg - altså gjøre hver av kanalene unike.
Noen andre får korrigere meg hvis jeg tar feil, men jeg bruker i alle fall dette kanalgreiene for å holde oversikten.
Dermed vil du i din Analytics tilhørende din nettside kunne telle antall klikk som kommer fra hver av de unike kanalene.
Beklager forvirringen. Har sett at noen kaller klikk på blogger for lesere når de skriver om blogger. Det trolig for å skille klikk på linker i en blogg fra klikk som teller antall besøk på en blogg.Tror dessverre ikke du forstår hva jeg skriver.
Jeg har overhodet ikke skrevet noe om "antall lesere" - mitt råd dreier seg om telling av klikk. Lykke til.
<a href="http://dinegenlillenettside.no/?utm_source=blogger-1-annonse" target="_blank">Jeg digger produkt A fra produsent Å</a>
Hvordan fungerer sporing i Google Analytics eller om det er mulig i mitt tilfelle. Et konkret eksempel. Jeg ønsker å vite antall klikk på en annonse jeg har hos tre bloggere.