pleb
Medlem
Hei,
vi driver en større nettbutikk hvor vi selger i to forskjellige markeder. Derfor har vi to ulike domener.
Premisset (ganske enkelt):
1) Nettbutikk.com (USA/Canada)
2) EU.Nettbutikk.com (EØS)
Hvis man er i EØS-området og går inn på Nettbutikk.com, så vil man automatisk redirectes til eu.nettbutikk.com.
Spørsmålet (noe mer komplisert):
Vi har sett i Google Analytics at bounceraten til Nettbutikk.com er betydelig lavere enn EU.Nettbutikk.com. Er det slik at dersom europeere trykker inn nettbutikk.com og blir videresendt til eu.nettbutikk.com, at dette telles som 2 pageviews? Vil man altså få en "gratis" pageview ved at det har blitt satt opp en redirect fra nettbutikk.com til eu.nettbutikk.com?
Jeg prøvde å bruke mange forskjellige fraser for å finne ut av dette via Google (internasjonale søk) ,men klarte det ikke. Er det noen smarte GA-hoder her som kan hjelpe meg?
vi driver en større nettbutikk hvor vi selger i to forskjellige markeder. Derfor har vi to ulike domener.
Premisset (ganske enkelt):
1) Nettbutikk.com (USA/Canada)
2) EU.Nettbutikk.com (EØS)
Hvis man er i EØS-området og går inn på Nettbutikk.com, så vil man automatisk redirectes til eu.nettbutikk.com.
Spørsmålet (noe mer komplisert):
Vi har sett i Google Analytics at bounceraten til Nettbutikk.com er betydelig lavere enn EU.Nettbutikk.com. Er det slik at dersom europeere trykker inn nettbutikk.com og blir videresendt til eu.nettbutikk.com, at dette telles som 2 pageviews? Vil man altså få en "gratis" pageview ved at det har blitt satt opp en redirect fra nettbutikk.com til eu.nettbutikk.com?
Jeg prøvde å bruke mange forskjellige fraser for å finne ut av dette via Google (internasjonale søk) ,men klarte det ikke. Er det noen smarte GA-hoder her som kan hjelpe meg?