Kenneth Dreyer
Well-Known Member
Uten å vite dine kunnskaper rundt Adwords, størrelsen på budsjettet ditt, målgruppen din i detalj og kjennskap til mediaeffekt.no, så er det vanskelig å si om det er en god deal eller ikke. Det jeg derimot kan si er at om mediaeffekt.no er seriøse og faktisk har peiling på Adwords, så vil de høyst sannsynlig gjøre en langt bedre jobb en deg og raskt tjene inn sine egne kostnader gjennom optimalisering av Adwords konto.
Jeg har alt for mange ganger snakket med SMB-eiere som skal drifte egne Adwords kontoer. Trossalt, Google har gjort det fryktelig lett å komme i gang. Du blir synlig, du får klikk og alt ser bra ut. Det du ikke vet er at du rankerer dårlig og betaler skyhøye klikkpriser. Annonsene dine er dårlig og landingssidene likeså. Du har et forferdelig oppsett og fordeling på tvers over hele kontoen. Google sine roboter gjør en dårlig jobb i å fortelle deg dette i risk for at du skal slutte å annonsere.
Som de fleste andre fag hvor det er profesjonelle aktører så tar det lang tid å bli flink. Du må spørre deg selv om du vil drifte egen bedrift eller om du skal mestre alle fagene som trengs for å bygge opp bedriften din. Skal du som SMB-eier gjøre alle oppgavene i egen bedrift mister du raskt fokus på kjernen og blir en jack-of-all trades. Jobb heller med å sette bort oppgavene som kan settes bort (ta et steg av gangen, slik at du ikke får en dårlig pengestrøm for tidlig).
Spørsmålet er ikke om 2500,- er mye for å optimalisere en Adwords-konto. Spørsmålet er om Mediaeffekt.no er kvalifisert for jobben?
Jeg har alt for mange ganger snakket med SMB-eiere som skal drifte egne Adwords kontoer. Trossalt, Google har gjort det fryktelig lett å komme i gang. Du blir synlig, du får klikk og alt ser bra ut. Det du ikke vet er at du rankerer dårlig og betaler skyhøye klikkpriser. Annonsene dine er dårlig og landingssidene likeså. Du har et forferdelig oppsett og fordeling på tvers over hele kontoen. Google sine roboter gjør en dårlig jobb i å fortelle deg dette i risk for at du skal slutte å annonsere.
Som de fleste andre fag hvor det er profesjonelle aktører så tar det lang tid å bli flink. Du må spørre deg selv om du vil drifte egen bedrift eller om du skal mestre alle fagene som trengs for å bygge opp bedriften din. Skal du som SMB-eier gjøre alle oppgavene i egen bedrift mister du raskt fokus på kjernen og blir en jack-of-all trades. Jobb heller med å sette bort oppgavene som kan settes bort (ta et steg av gangen, slik at du ikke får en dårlig pengestrøm for tidlig).
Spørsmålet er ikke om 2500,- er mye for å optimalisere en Adwords-konto. Spørsmålet er om Mediaeffekt.no er kvalifisert for jobben?