Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google +1

jagarock

Information Research & Analytics
Har jeg forstått det riktig at Google ranker websidene dine venner på Google har trykka Google +1 på høyere, og at det ikke hjelper for noen andre?

Spør fordi jeg kom over en side som påstår at du kommer høyere i Google av å kjøpe +1 stemmer. Men det er vel bare om det er dine Google venner som trykker +1 right? Kan ikke se for meg at googlekontoer som er bots kan øke noens ranking
 

Ole Avranden

utvandret
I utgangspunktet er det slik du sier, men jeg tror det skules positivt til de nettsidene som genererer mange +1 fra "autoritetskontoer".

("Tror" er et viktig ord i setningen over :) )
 

Erlend

Medlem
Har jeg forstått det riktig at Google ranker websidene dine venner på Google har trykka Google +1 på høyere, og at det ikke hjelper for noen andre?

Spør fordi jeg kom over en side som påstår at du kommer høyere i Google av å kjøpe +1 stemmer. Men det er vel bare om det er dine Google venner som trykker +1 right? Kan ikke se for meg at googlekontoer som er bots kan øke noens ranking
Tviler på at det hjelper å kjøpe +1 fra indiske +1-farmer ;)
 

flippflopp

Medlem
Plusser hjelper nok ved volum av ekte, men å kjøpe plusser tror jeg ikke hjelper. Men om man tenker logisk på det: Google kjenner jo brukerne som trykker pluss, og kan jo sikkert derfor se etter mønster for dermed å gjøre søkeresultatene enda mer presis.

For eksempel vil jo jenter som søker etter smykker, gjerne like andre ting enn gutter som søker etter smykker. For eksempel... Tror jeg. Men det er egentlig bare noe jeg synes virker logisk. Aner ikke om det er slik. Skader vel uansett ikke å få vennene sine til å trykke pluss.
 

metallian

Medlem
Google+ er en del av Googles plan om verdensherredømme ;-) Det er mange som tror at det er kretsene som er viktige når plussene vurderes hos Google, men noen konkret kilde har jeg ikke sett.
 
Google kommer aldri ut med informasjon om hva som virker eller ikke virker. Men de testene jeg har sett ser ut til at G+ kan gi effekt, også for andre enn bare vennene dine, og blir en del av salaten som Google bruker for å lage sin kvalitetsscore på hver enkelt side. Om dette kun vil ha effekt på norske G+ om du søker fra Norge må det norsk "forskes" litt mer på først. Men det vil allikevel ikke være feil å bruke G+ aktivt.
 

Tonny Kluften

Administrator
Men hvis du ikke bruker G+ aktivt så er det nok bedre å bare ikke bruke det. Jeg bruker det ikke på noen av mine nettsider fordi jeg vil ikke at det skal være endel av kriteriene Google ranker sidene på. Hvis ikke G+ er der så må Google klare seg med andre kriterier og jeg tror ikke at nettsider ranker bedre bare fordi det er G+ der.
 

Erlend

Medlem
Men hvis du ikke bruker G+ aktivt så er det nok bedre å bare ikke bruke det. Jeg bruker det ikke på noen av mine nettsider fordi jeg vil ikke at det skal være endel av kriteriene Google ranker sidene på. Hvis ikke G+ er der så må Google klare seg med andre kriterier og jeg tror ikke at nettsider ranker bedre bare fordi det er G+ der.

Det er sant, men om man bruker G+ aktivt saa faar man et forsprang paa konkurrentene :)
 

Simono

New Member
Jeg er ganske sikker på at Google legger litt vekt på Google +1, men også andre sosiale medium som Twitter, FaceBook, StumbleUpon, Reddit, Digg etc. Jeg tror dog de legger mer vekt på +1 enn disse fordi Google kan kvalitetssjekke +1'ene, noe som blir litt vanskelig angående de andre.

Etter "Penguin" oppdateringen er kvalitet og sosial markedsføring veldig viktig.
 
Jeg er ganske sikker på at Google legger litt vekt på Google +1, men også andre sosiale medium som Twitter, FaceBook, StumbleUpon, Reddit, Digg etc. Jeg tror dog de legger mer vekt på +1 enn disse fordi Google kan kvalitetssjekke +1'ene, noe som blir litt vanskelig angående de andre.

Etter "Penguin" oppdateringen er kvalitet og sosial markedsføring veldig viktig.

Jeg er ganske sikker på at du har rett i dette, og dette kommer nok også blir å bli en viktigere faktor i fremtiden.
 

Tonny Kluften

Administrator
Simono, tror du at Google vil risikere å rangere nettsteder med dårlig innhold høyere enn kvalitetssider bare fordi de er inne i +1-systemet? La oss si at 2% av alle nettsteder har +1 knapp, det er garantert ikke de 2% med best innhold. Hvis +1 blir lagt vekt på i en grad som betyr noe i praksis så betyr det at Googles rangering over hvilke nettsteder som er viktige blir feil.
 
Topp