Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gode tips til gratis markedsøring av en blogg?

eightworx

Art Director
Hei, ville gjerne legge ut ideen min her også spørre hvordan jeg kunne markedsføre meg ved ett eller flere gratis alternativ...

Jeg har holdt på som grafiskdesigner i 8 år nå hvor jeg har jobbet både freelance og i firmaer. Jeg har også vært så heldig å jobbe sammen med noen av Europa's største fotografer så ønsket mitt er å formiddle til webutviklere og fotografer/hobby fotografer noe av den kunnskapen jeg føler jeg sitter på.

Jeg ønsker å dekke alt ifra gode tips til å bygge en god side til komplette gratis templates, hvordan sette opp hjemme studio med rimelig utstyr og komplett guide til utenlandske butikker hvor du kan spare 1000-vis av kroner. Tester av kamera utstyr, tegnebrett osv har jeg allerede fått avtale på. Komplette intervju med designere, webutviklere, fotografer osv...

To av de største foto & design butikkene her i København har gått med på å låne meg utstyr slik jeg kan teste det imot at jeg takker dem i slutten av testen og evt. en link til deres sider.

Jeg ønsker å sette opp en side i Smashing Magazine stil. Det skal være ett online magasin men i blog stil og svært brukervennlig. Jeg ønsker ikke å tjene noe mer på siden en at dette kan være en hobby for meg. Det vil si jeg ikke ønsker å reklamere på den og håper å tjene på publikum på akkurat dette.

Til å starte med skal siden være på engelsk, men ønsker å lansere den på dansk og norsk også.

Så til nå føler jeg meg på hjemmebane, dette har jeg kontroll på og innhold, design skal ikke bli noe problem. Men hvordan skal jeg markedsføre siden min uten at det koster meg noe annet enn tid?

Jeg vet forum er en vei å gå men finnes det alternativer som ikke gir siden ett negativt rykte? Føler gratis markedsføring ofte kan være masete og blir ikke tatt seriøst? Bør jeg ikke bruke så mye tid på dette men satse på innhold så vil resten falle på plass?

- Alexander
 

Keanu

Geek
Med godt innhold er "word of mouth", linkbaiting og naturlig lenkebygging noe du vil få gratis markedsføring med. Ellers har du jo andre metoder som gjesteblogging, lenkebytter, social bookmarking og directories som kan gi en liten kickstart på siden. Forum kan selvsagt også brukes så lenge det ikke er spammy. Helt sikker på at mange her vil være interessert i å følge med.

Ut fra det jeg har sett for deg tidligere, så kommer nok den til å gå rett inn i RSS-leseren min, så lykke til!
 

eightworx

Art Director
Takker for god tips, har nå laget ett innlegg på tilbakemelding forumet på designet... Skal sitte meg mer inn i denne gratis markedsføringen når jeg har fått litt kjøtt på skjelettet.

Jobber i Danmarks største markedsføring firma men gratis markedsføring er ikke noe tema hos oss ( enda ) hehe
 

picxx

Well-Known Member
- Kataloger
- Pingtjenester
- SBS
- Kommenter på andre blogger
- Forumsignatur
- Disqus
- Facebook
- Twingly
- Twitter
- surveys
- Nettby
- signatur i mails
- autorespondere på mails
- feedersider på blogspot
- hotlinkprotection
- errorsider
- Linkbytte
- FF referrer
- artikkelmarkedsføring
- Ta bilder, vannmerk dem og la andre bruke dem gratis
etc. etc.
 

Swordfish

Medlem
Les litt om viral marketing..

Hvis noe er så bra at folk snakker om det hele tiden og viser det til andre, skulle nesten tro at folk fikk store summer for å promotere enkelte produkter. Men de vil faktisk bare vise andre hvor bra ting er.. Merkelige greier!
 
Topp