Jeg jobber i Resolution, og kjenner godt til hvordan de jobber med søk her. (Har tidligere jobbet med dem)
En av tingene man bør tenkte på, er størrelsen på selskapet/prosjektet ditt. Her er det for det meste mellomstore og store kunder. Eksempel hele Orkla. Noe som er en styrke med tanke på at man vet hva som fungerer i stor skala, og at man har et nært samarbeid med Google.
For mindre kunder(eks. enkeltmannsforetak) ville jeg anbefalt at de selv setter seg ned å lærer seg basic. Det har nå blitt gratis å ta sertifiseringen, hvor man lærer alt man skal kunne trenge.
Kampanjer i Google bør ikke få lov til å løpe uten tilsyn, og det er viktig at man ikke bare setter på en kampanje for deretter å glemme den.
Som Tonny sier er det sikkert flere sertifiserte firmaer som ikke kan forbedre en adwordskampanje. Men å høre hvilke portofølje de søkbyrået har, og høre litt med dem om hvilken strategi som vil være best for deg er en god start.