Tror selv store kjeder hadde hatt endel å hente på å ha litt mer virkelig dialog med både kunder og potensielle kunder i sosiale medier. Hvorfor? Vel, da kan jeg sjekke detaljer lett på forhånd, ting som jeg ellers må sitte og vente i telefonen for å få (gjerne litt uklare) svar på. Selvsagt kan man også ta slike ting via mail, men noe av bonusen ved å ta det i sosiale medier er at de viser også ovenfor potensielle kunder at de GIDDER å bry seg, at de svarer på spørsmål osv. Sjansen øker jo også voldsomt for at brukere/kunder i etterkant vil legge igjen en melding med "hei og takk for et veldig hyggelig opphold hos dere! Skal hilse fra ungen som allerede lurer på om vi kan dra tilbake" eller noe liknende.
Selvsagt kan man også ordne sin egen "tilbakemeldings-løsning" på nettsidene til hotellet, men det vil garantert være flere som bruker f.ex. en facebook-løsning, i tillegg til at brukerne der vil ha mye større tiltro til tilbakemeldingene (fordi man har større tiltro til folk man kan se at er "ekte").
Sjansen øker jo OGSÅ for at misfornøyde kunder vil legge igjen en melding om DET, men er hotellet flinke til å ta vare på gjestene sine bør jo egentlig ikke dette være noe problem...
så - hotell med tilstedeværelse på facebook, og gode tilbakemeldinger -> gir god magefølelse for potensielle kunder, mens hotell UTEN tilstedeværelse på facebook, og uten noen som helst tilbakemeldinger -> i beste fall INGEN magefølelse for potensielle kunder, i verste fall - hvorfor er de ikke der? hvorfor finnes det ingen tilbakemeldinger? Er det fordi tilbakemeldingene ikke er gode? Hmmm... jeg velger heller et der jeg ser at folk faktisk er fornøyde.