Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Godaddy - for seint å snu?

lerumsaft

Medlem
Hei!

Hatt flere år med pause både fra websider og dette forumet, men skal prøve på igjen.

Av gammel vane regga jeg et par domener via Godaddy her om dagen - pluss signa opp for 12 mnds hosting plan.

Burde selvsagt sjekka forumet her først, for når jeg leser et par tråder om hvilke hostingsites som anbefales, står ikke godaddy nevnt.

Har til nå betalt i overkant av 1000,- NOK for 2 stk *.com-domener og 12 mnds hosting.

Men - de skal jo i tillegg ha grovt betalt for SSL-certificate. ~1200 kroner for en SSL-pakke for opptil 5 domener?!?

1) Bør jeg vurdere å kansellere hos Godaddy og gå for en annen hosting?
2) Er det mulig å skaffe SSL certificate fra en annen leverandør og bruke det på sites hosta på godaddy?

Sett masse youtube-videoer de siste ukene for å forberede meg. Hostgator er jevnt over mye brukt som hosting, men ser ut som heller ikke det er anbefalt her på forumet.
 

xdex

Medlem
Om du burde gjøre det, er vel en smaksak. Noen må jo være fornøyde, GoDaddy har eksistert i mange år, men alt til sitt bruk selvfølgelig.

Personlig ville jeg aldri valgt verken godaddy, eller andre løsninger som tilbyr alt "ut av boksen". Du kan f.eks. se på cloudways.com hvor du enkelt kan sette opp så mange sider du vil, tilknyttet X antall domener for en langt lavere kost. Det er mange her inne som har anbefalt gode løsninger, det kokes nok ned til preferanser, serverlokasjon og brukerstøtte (kundeservice) fra leverandør.
 

lerumsaft

Medlem
Takk for svar.

Hva med prisen totalt sett da? Syns ~1200 kroner i året for et SSL-certificate for opp til 5 sider virker dyrt, sammenlignet med konkurrentene.
 
Jeg brukte Letsencrypt når jeg var på GoDaddy, bruker dette også på SiteGround. Det er gratis. Fordelen med å ha det på SiteGround er at de oppdaterer sertifikatene automatisk for deg. Kan bli mye jobb på GoDaddy hvor det må gjøres manuelt med mindre du betaler for Letsencrypt Pro.

https://letsencrypt.org/
 
Topp